Nu har jag gått bet på att lista ut varför jag inte lyckas programmera min ATtiny85. Jag håller på att knåpa ihop ett projekt där en ytmonterad ATtiny85 ska styra ett par LED sänglampor. Av någon anledning vill inte ATtiny85:an bli programmerad av min AVR Dragon.
Jag försöker programmera från AVR Studio version 4.18.700 med ISP interfacet och 125kHz i ISP frekvens (har testat lägre också), men får hela tiden följande output då jag försöker läsa Signature Byte från AVR:en
Setting device parameters.. OK!
Entering programming mode.. FAILED!
Leaving programming mode.. OK!
Jag kan se Vtarg i AVR Studio och har mätt upp kretskortet för att utesluta glappkontakt eller kortslutning. Det är inte vackert,men verkar OK i alla fall.
Jag har kopplat upp en i mitt tycke så gott som identisk koppling på en labplatta, men där har jag en hålmonterad ATtiny45 i stället. Denna får jag kontakt med hur lätt som hellst, så programmeraren (Dragon) är nog OK.
Shema:
Jag har även testat utan FET:ar, kondensatorer och med "oinkopplade" brytare och LED, men med samma resultat.
PCB:
Har jag gjort nått helgalet? Jag har skapat modulen för ISP själv...
De ytmonterade kompunenterna sitter på kopparsidan av det ensidiga kretskortet och jag fick dra några "luftledningar" för att få ihop layouten.
Hoppas nån kan hjälpa mig, för jag vete katten vad som är fel. Kan jag ha brännt ATtiny85:an när jag lödde dit den?
/Anders
EDIT: Bildlänk fixad...