Men jag tycker ändå inte TO220 kapslar är riktigt lämpade De är ju anpassade för kretskortsmontage, och tänk vilka tjocka banor man skulle behöva! Och benen är så pass nära varandra..
exakt, jag kör 2 stycken 200A parallellt , liknar den på bilden fast med raka anslutningar istället för böjda, så att jag lödar den platta ytan på benet dierkt mot kopparn. (på bilden är den ju inte monterad, och dessutom bara en atrapp - kopparn är inte 2mm tjock - det är bara ytan på ett laminat)
kankki skrev:Lite OT men;
En sak jag inte tycker går ihop är hur folk har tänkt man ska få strömmar över 100A genom ett litet TO220 ben. (eller ännu värre D2PAK )
När jag läser sådana datablad undrar jag mer hur bondningstrådarna som ansluter benen till kislet överlever de strömmarna, men de kanske lyckas få fast benet direkt på kiselbrickan utan bondningstrådar(?) borde även vara samma problem med moderna CPU:er som drar löjligt mycket ström
Inte tillverkat än men mycket av koden klar, måste verifiera lite mer i koden innan jag beställer kort.
Det ska bli dekoder för vagnsbelysning tänkte jag. Den har 3 funktionsutgångar.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av Micke_s 2 oktober 2010, 18:52:42, redigerad totalt 1 gång.