Vänstergängad m6 gängstång?
- ghost_rider
- ghost_rider
Re: Vänstergängad m6 gängstång?
Verkar som att jag har hittat en som säljer
En liten fråga bara, vad betyder M6x1000 8.8 fzb? jag förstår att det är storleken M6 o att den är 1m lång, men 8,8 FZB?
En liten fråga bara, vad betyder M6x1000 8.8 fzb? jag förstår att det är storleken M6 o att den är 1m lång, men 8,8 FZB?
- Klas-Kenny
Och 8.8 är hållfasthetsmått. Brottgräns och sträckgräns tror jag.
- ghost_rider
8.8
Första 8'an betyder att brottgränsen är 800N/mm².
Andra 8'an att sträckgränsen är 80% av brottgränsen.
Jmr. 12.9 som är ett starkare material.
Första 8'an betyder att brottgränsen är 800N/mm².
Andra 8'an att sträckgränsen är 80% av brottgränsen.
Jmr. 12.9 som är ett starkare material.
Nu hade du väl hittat gängstång, men annars skall Translev ha M3 - M36 vänstergängat i lager enligt deras katalog.
-
Kunde efter alla tips vara intressant att veta var du slutligen hittade det du sökteghost_rider skrev:Verkar som att jag har hittat en som säljer

Tycker att det är trist när en "Var hittar jag..." frågetråd avslutas med "Har hittat" och sedan inget mer.
- ghost_rider
Jag har dock inte fått en bekräftelse att dom har. Jag återkommer såklart när jag vet!
- ghost_rider
OK, nu kan jag bekräfta lite saker.
Många verkar som att många har m6x1 V i sin katalog, men vid närmare kontroll så finns det inte på lager o det är inget som de tar hem.
Jag fann M6x1000 8,8 fzb, altså 1m längder hos Sifvert-skruv. priset ligger på 150.- + moms stycket
Många verkar som att många har m6x1 V i sin katalog, men vid närmare kontroll så finns det inte på lager o det är inget som de tar hem.
Jag fann M6x1000 8,8 fzb, altså 1m längder hos Sifvert-skruv. priset ligger på 150.- + moms stycket
- ghost_rider
Såklart är det lite trubbel.
Butiken finns i sthlm o jag bor utanför Malmö. De ser helst att jag kommer förbi o betalar kontant så slipper de skicka grejorna. Finns det en oehört snäll person i sthlm som skulle kunna ta sig dit o hämta ut o betala o skicka till mig? Såklart får du en slant för besväret!
Butiken finns i sthlm o jag bor utanför Malmö. De ser helst att jag kommer förbi o betalar kontant så slipper de skicka grejorna. Finns det en oehört snäll person i sthlm som skulle kunna ta sig dit o hämta ut o betala o skicka till mig? Såklart får du en slant för besväret!
Hej
Jag kan hjälpa till om du vill,vi tar detaljerna
med pm.
M.v.h
Chaf

Jag kan hjälpa till om du vill,vi tar detaljerna
med pm.
M.v.h
Chaf
Jo, jag tänkte väl... Jag är gammal bekant med Sifvertfolket sedan många år. SifvertUffe bor runt hörnet, och jag passerar butiken dagligen. Det dumma är att jag åker bort imorrn...
Bra att du hittade, o bra att Chaf fixar.
De har ju muttrar också, förresten.
.
Bra att du hittade, o bra att Chaf fixar.
De har ju muttrar också, förresten.
.