Hej,
Jag har ett mindre problem med EAGLE.... Jag har placerat ut ett antal via-hål vars uppgift är att koppla ihop jordplanet på över och undersidan av kortet, typ så här:
Jag har alltså tilldelat via'n "namnet" GND för att få den "kopplad" till signalen GND och det funkar fint. Problemet är att nu är det stört omöjligt att ta bort via'n. Om jag försöker radera den så säger EAGLE det vanliga: Can not backannotate this operation. Please do this in the schematic! Men det är ju inte så lätt då via-hål inte är en del av schemat. Jag har försökt "döpa om" via'n men eftersom den redan är "kopplad" till signalen GND så döps HELA signalen om (inte bara via'n) med resultatet att det forfarande inte går att ta bort fanskapet.
Någon som har tips på hur man ska göra? (Utom att byta program alltså).
/Henrik.
EAGLE: Radera via.
Re: EAGLE: Radera via.
Tackar, att jag inte provat det, men då får jag ett gult kryss där istället:
och kör jag ripup igen så försvinner stora delar av GND nätet....Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Det ska bara vara att klicka två gånger med ripup så försvinner krysset också. Men annars trycker du på "ratsnest", som man alltid bör använda när man ändrar något, flyttar komponenter osv.
Jag provade rip-up två gånger men då rev den upp stora delar av GND-nätet. Men Ratsnest borde jag förstås testat, tack för det!
/Henrik.
/Henrik.