Idag har det gått bra.

Jag funderade en del och valde att byta ut mina plastdistanser mot alu-dito. Lyckades faktiskt lära mig ett och annat om att fräsa smådetaljer i alu idag, men mest av allt vet jag att jag måste göra fräsen SNABBARE!
Jag låter bilderna tala lite för sig själva.
Jag gjorde en fuling och gängade den övre makrolonplattan, så slipper man använda 200 muttrar. Snyggt blir det dessutom!
Börjat montera motorer
ESC:ar och lite smågott...
Pimp my QUAD
Röda, gröna och blå LED lister som lyser duktigt
I morse gav jag mig den på att quadden skulle i luften ikväll. Så det sista blev lite snabbjobb bara, smältlimmade kolfiberlist runtom för att fästa LED-listerna, elektroliklådan fästes med dubbelhäftande BT tejp etc.
Snörde ihop den och ut på altanen i bäckmörkret. Den tippade, bakre motorn gick fel håll, fixxade och....
Rätt upp i luften. Den ville dra lite så man fick kämpa på i 5 minuter med att trimma in den men sen flög den som en dröm! SJUKT coolt att stå och piruettera med den över gräsmattan, synd att ingen filmade! MÄKTIGT värre!
Flög ett varv runt huset, lekte lite över gräsmattan när.... luftfuktigheten (typ 110%) gjorde så att BT tejpen lossnade. PCB:n med alla gyron tippade runt och qudden gjorde en halvloop och gick inverterat rätt ner i gräsmattan...
Skaderapport: 2 trasiga 10" proppar.
Imorron ska jag skruva fast kontrollenheten och testflyga 12" proppar i dagsljus.