jag frågar fortfarande inte efter vad som genererade kompileringsfelet vilket är toktydligt att någon del av minnet är fullt.
Det jag frågar efter är svaret på följande påstående:
Det märkliga är som följer, om jag deklarerar 4st variabel-arrays så funkar detta klockren, signalen kommer ut på benet som det ska. Men Inte med 5 eller fler. När jag kompilerar den med 6st variabler (3 sub-kanaler med av och på) så går det inte. Då kommer det bara en massa nollor på utgången.
Varje bank är 128 byte och bestämms av RP1 och RP0 flaggan. Menar ni att samtliga 6 arrayer skulle lägga sig "över" en bank så att det blir fel på dessa flaggor vilket gör att den bara sprutar ut 0or? Märkligt eftersom processorn enbart har 368byte i SRAM vilket är mindre än de 3/4 banker som processorn har.
Problemet just nu tror jag att du är helt inställd på att bevisa att du har rätt istället för att förklara så att någon förstår vad du säger.Du verkar inte fatta detta med const kontra variabler, vad är problemet?
Läs frågan innan du ger svaret. Men jag slår vad om att svaret står i M nånstans.. Har du lust att berätta var?Jag har också i ett tidigt inlägg redovisat de rellevanta delarna av dokumentationen
där detta beskriv. RTFM !
[edit] ändrade RB1 till RP1, stavfel