Då jag numera är en fattig student har jag väldigt dålig tillgång till verktyg, så det första planet i alla fall har jag inga estetiska krav på; lyfter det från marken så är jag mer än nöjd!
Radiostyrningen lyckades jag efter mycket googlande och läsande koppla in till datorn så att jag fick den som en virutuell joystick så att jag kan träna i flygsimulatorn FMS. Programmet som löste mina problem var T6Sim som är gratis för nedladdning.

Radiostyrning + propellrar, motor, fartreglage och superlim, kardborreband, fibertejp osv uppackat.

Först testade jag motorn (som är från DX) med en 4,5x4 propeller (114mm i diameter).

Sedan testade jag den större 7,0x3,5 propellern som är 178mm i diameter. Motorn hade inga problem att varva upp någon av propellrarna, men då båda två gav stor kraft som jag tror är mer än tillräcklig kommer jag köra med den lilla som det ser ut nu.

Hur flygplanet ska se ut har jag funderat på väldigt mycket fram och tillbaks, men just nu lutar det åt att bygga någon "predetor" inspirerad modell.

(Bild lånad från: http://trendsupdates.com/)
Mer uppdateringar kommer snarast!