Vilket är det bästa sättet att koppla Wii till en LCDskärm?
Vilket är det bästa sättet att koppla Wii till en LCDskärm?
I arbetsrummet har jag haft en LCD monitor som fungerat både som skärm till min dator och som "tv" till ungarnas Wii, då den hade analog videoingång.
Den "dog" och den nya skärmen jag köpte hade naturligtvis inte videoingång utan endast VGA och DVI.
Är då detta svaret:
http://www.dustinhome.se/pd_5010100748.aspx
och en
http://www.kjell.com/?item=98224
Eller finns det någon bättre/enklare lösning som INTE kostar 974:- ??
Den "dog" och den nya skärmen jag köpte hade naturligtvis inte videoingång utan endast VGA och DVI.
Är då detta svaret:
http://www.dustinhome.se/pd_5010100748.aspx
och en
http://www.kjell.com/?item=98224
Eller finns det någon bättre/enklare lösning som INTE kostar 974:- ??
Re: Vilket är det bästa sättet att koppla Wii till en LCDskä
Köp komponentkabeln på kjell också så sparar du 176kr, eller ytterligare en hundring om du köper kabeln på ebay.
Vettigast är nog att köpa en skärm/tv som har komponentingång från början.
Vettigast är nog att köpa en skärm/tv som har komponentingång från början.
- Klas-Kenny
Aldrig kollat på ett Wii, så, vad finns det för utgångar på det?
Wii har bara en egen utgång för bild. Sen finns det olika kablar att köpa beroende på vad man har för tv. Scart och Komponents finns att välja på. Komposit medföljer
@mrfrenzy - naturligtvis! Så dumt av mig att inte kontrollera om de också hade kabeln! *suck*
Men det är ändå dyrt, hade gärna sett en billigare lösning. Ebay i all ära men Kjell kan jag svänga förbi på lunchen och bekvämlighet har också sitt pris.
Exakt, som sagt så följer en komposite kabel med och en komponent finns som tillval. Lite snålt med anslutningar om du frågar mig.
Klart att det hade varit bättre att köpa en monitor med rätt ingångar, men nu beställde jag den tyvärr lite snabbt... utan att kolla ordentligt. Å andra sidan så fick jag en 24" philips för 1800:- så jag kanske kan lägga på utrustningen enligt ovan och ändå komma undan rätt bra...
Men det är ändå dyrt, hade gärna sett en billigare lösning. Ebay i all ära men Kjell kan jag svänga förbi på lunchen och bekvämlighet har också sitt pris.
Exakt, som sagt så följer en komposite kabel med och en komponent finns som tillval. Lite snålt med anslutningar om du frågar mig.
Klart att det hade varit bättre att köpa en monitor med rätt ingångar, men nu beställde jag den tyvärr lite snabbt... utan att kolla ordentligt. Å andra sidan så fick jag en 24" philips för 1800:- så jag kanske kan lägga på utrustningen enligt ovan och ändå komma undan rätt bra...
Om du nu har kjell nära kan du köpa komponentkabeln där också. Dock tror jag inte dom har någon äkta vara men det kanske inte är någon kvalitets skillnad?
Att man inte ska lära sig att läsa först... Suck... Men att komma billigare undan än 150:- för en kabel tror jag blir svårt då det inte är standardkontakt.
Att man inte ska lära sig att läsa först... Suck... Men att komma billigare undan än 150:- för en kabel tror jag blir svårt då det inte är standardkontakt.
- FormerMazda
Okej, men 150 pix för en kabel är inget att bråka om...
Frågan som kvarstår är väl om det finns någon enklare och/eller billigare alternativ till den första 600-kronors lådan!?
Frågan som kvarstår är väl om det finns någon enklare och/eller billigare alternativ till den första 600-kronors lådan!?
- FormerMazda
Googla rgb till (to) vga.
Hinner inte kolla resultaten just nu, men det finns info om hur man gör själv.
Hinner inte kolla resultaten just nu, men det finns info om hur man gör själv.
Fast nu var det ju inte RGB, utan YPbPr...