Har moderkortet, har displayen men kontakten passar inte...

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
Illuwatar
Kontakt:

Har moderkortet, har displayen men kontakten passar inte...

Inlägg av Illuwatar »

Säkert har många av er sett mitt pågående projekt u-Machine:

http://www.elektronikforumet.com/forum/ ... php?t=5061

Tanken är nu att montera in en 6.4" TFT i maskinen så att den blir en helt självständig enhet (kommer att kompletteras med en touchpanel som ersätter musen). Moderkortet är ett GENE-6310 från AAEON (http://www.aaeon.com/) och displayen är en LB064V02 från LG Philips. Rent elektriskt kommer dessa passa fint ihop, båda stödjer 18-bitars TTL. Problemet för mig är anslutningen. Kablen till displayen har en vanlig hylskontakt med 2 mm delning (samma som till 2.5" hårddiskar). Kontakten på moderkortet är något udda som inte har samma delning (den är något mindre än 2 mm):

Bild

Är det någon som är hemma på detta och kan tipsa om vart man kan hitta kontaktdon för kabelanslutning som passar detta? Jag har inte hittat något hos Elfa som stämmer i alla fall. Jag kommer höra med Memstore som sålde kortet till mig ifall de vet något men lite hjälp härifrån skulle uppskattas (Memstore kanske misslyckas).
Användarvisningsbild
strombom
Kontakt:

Inlägg av strombom »

http://amp.com/ har massor av olika kontakter, om man mailar dem kan man få samples också

/Johan
cyr
Kontakt:

Inlägg av cyr »

Känner inte igen kontakten, men ett till ställe du kan leta på och få samples från:

www.molex.com
Användarvisningsbild
Illuwatar
Kontakt:

Inlägg av Illuwatar »

Molex var närmast hittils - tackar för tipset. Jag skall dock rådfråga Memstore så jag får det verifierat. Är lite osäker på delningen (1.25 mm eller 1.27 mm?). Aaeons manualer är inte mycket till hjälp.
Användarvisningsbild
bengt-re
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av bengt-re »

KOlla annars med Trident displays, de har eller kan fixa mycket konstiga saker i detta sammanhang
Användarvisningsbild
Illuwatar
Kontakt:

Inlägg av Illuwatar »

Efter lite djupare analys verkar 1.25 mm delning vara den som stämmer bäst. Molex artikelnummer 51127-4005 + kontaktstift 50516-8041 är lösningen på problemet. Det gäller bara att hitta någon som säljer detta till privatpersoner och som kan leverera senast början på nästa vecka.
Användarvisningsbild
Illuwatar
Kontakt:

Inlägg av Illuwatar »

Det löste sig till sist - Memstore hade möjlighet att ta hem en färdig kabel för just denna kombination av moderkort och TFT. Med andra ord, jag slipper göra jobbet själv.
Skriv svar