Jag har byggt en cetrifugalpump nu, har en endoplasma motor, radiobilsmotor från hobbex. Tänkte bara höra hur hög temp den tål vid belastning, nån som vet?? för efter ca 5 minuters pumpande så blir den ca 50 grader varm, undrar om man ska se upp med att gå högre eller om den tål det??
Sen en sak till, har en effekttrasistor modell MJ11032/OSE från www.elfa.se eller ja www.bejoken.se är det jag köpte den men det är samma sak så.
Men tänkte höra med er som nån vet hur pass varm den tål o bli, driver motorn med PWM, o så drar jag signalen genom den. MEn hur pass varm tål den o bli?? för efter ca 5 min här me så blir den asså ca 100 grader. vattnet bara fräser bort... ska jag köpa en som klarar högre effekt, denna klarar bara 30AMP eller ska jag bara ha mycket mera kylning på den, jag den redan på en riktigt fet kylfläns, ca 1 kg aluminium som är som flänsar, och man kan steka korv på den, bokstavligt efter ett par minuter.

Det jag vill veta är alltså hur varm motorn tål o bli??, hur varm effektransistorn tål att bli, och om jag ska köpa en som klarar större kapacitet, 50 Amp i så fall, eller om det räcker med mer kylning??
Micke