Dagens uppdatering kommer tidigt, jag har tillfällig arbetsbrist
Här är den utlovade ritningen, eller snarare en skalaenlig skiss. inte mycket för världen...
I morse inledde jag dagen med att såga ut en 60cm x 158cm skiva som jag la ovanpå de vita skåpen.
Jag var orolig att den sågade änden skulle se ful ut, på de andra hyllplanen har jag lagt den sågade änden in mot väggen, men det kunde jag ju inte göra här. Men till min glädje så var denna, efter en hel del slipande, till och med finare än den fabrikssågade änden.
sedan hängde jag upp de tre sortimentskåpen som jag äger.
Till slut satte jag upp fästena för hyllplanen som ska sitta ovanför arbetsbänken. Ett rakt plan och ett som är lutat 25 grader.
...Börjar ju se riktigt hemtrevligt ut!
Efter det viste jag inte riktigt vad jag skulle hitta på innan jag har åkt och köpt mer saker, så fick jag syn på min verktygslåda... De senaste 10 åren har den stått bortgömd i en kojja, så av förklarliga anledningar har den inte blivit städad på ett bra tag...
Så jag plockade ner den i sina beståndsdelar och skurade den in- och utvändigt...
Sen va det bara att lasta i de verktygen som jag använder oftast! Om inte som ny så är den i alla fall nästan som ny.
// Danne