Det enda jag kan säga är att den med vit skyddsfilm är väldigt ljuskänslig. Jag hade belysningstider på ca 60 sek med den. Brukar ha 4-5 minuter i vanliga fall med andra fabrikat.90kar08 skrev:Är det nån mer än jag som märkt att det är stor skillnad på de gamla (vit skyddsfilm, blå-grön resist) och de nya (blå skyddsfilm, brun resist) laminaten hos electrokit?
Senaste kretskortet
-
Re: Senaste kretskortet
Det har jag ju klart inte tänkt på att det kunde vara tvärt om... Jag får helt enkelt klara mig med lång belysningstid, inget problem egentligen, jag tyckte bara det var märkligt att det kunde vara sån skillnad.
Bilder raderade pga designfel.
Senast redigerad av Tekko 1 augusti 2010, 20:13:58, redigerad totalt 1 gång.
hm.. IR2112 high and low side driver, två st. mosfet, en 311 komparator, en fet induktor ... vad kan det vara ? 

Det där var ju väldigt vackert!
Vilken STM32 använder du på kortet och hur programmerar du den på kortet?
Vilken STM32 använder du på kortet och hur programmerar du den på kortet?
Det sitter en STM32F103R6B
Programmeraren är en J-Link JTAG som jag kör via Crossworks.
Funkar över förväntan. men det är bra mycket mer avancerat än vad man är van med =)
Detta kändes lite udda att göra det här kortet då jag brukar vara fokuserad på att göra så kompakta kort som möjligt =)
Men det är perfekt med då alla anslutningar är lätta att ansluta med flera kablar om det skulle behövas.
Programmeraren är en J-Link JTAG som jag kör via Crossworks.
Funkar över förväntan. men det är bra mycket mer avancerat än vad man är van med =)
Detta kändes lite udda att göra det här kortet då jag brukar vara fokuserad på att göra så kompakta kort som möjligt =)
Men det är perfekt med då alla anslutningar är lätta att ansluta med flera kablar om det skulle behövas.
Byggde ihop en ny fjärr till kameran inför morgondagen (Perseiderna). Att den fungerar är ett smärre under. Jag hade glömt att jag snurrat runt PICen i Eagle så att det bara var att montera den som en ytad krets, därför monterade jag den upp och ner. Provade den sedan några gånger utan framgång och blev lite fundersam. Provade ett annat batteri och det fungerade inte heller. Bytte till en bunt AAA-batterier och testade igen, denna gång blev det varmt... Insåg vad jag gjort fel och lödde bort kretsen. Otroligt nog kunde jag böja tillbaka benen igen utan att de gick av. Nu var det dock så trångt att jag inte kunde löda som vanligt så jag körde på med varmluften tills lödtennet blev varmt och "doppade" sedan ner kretsen i smeten. Öste på mer varmluft och lät det sedan svalna. I med batteri och det funkar; PICar är ena tåliga rackare...
</rant> hehe

</rant> hehe

Sneaky!! 
Det var ju både vackert, men D70 dessutom! :O
Finns det möjlighet att få ta del av kod och schema?
Kanske går det att göra med en AVR istället också
hehehe

Det var ju både vackert, men D70 dessutom! :O
Finns det möjlighet att få ta del av kod och schema?

Kanske går det att göra med en AVR istället också

Jag har också en D70.. Funderar på att sätta fast den i en 5" skärm eller nåt så folk slutar kommentera om att skärmen är otroligt liten. 
Fast jag kan inte bidra med nåt till tråden, håller på att bygga iordning en elektronikhörna efter flytt men snart så...

Fast jag kan inte bidra med nåt till tråden, håller på att bygga iordning en elektronikhörna efter flytt men snart så...
Äsch.. det finns ju zoom på skärmen 
Jag älskar min D70s, den är helt underbar

Jag älskar min D70s, den är helt underbar

E85 låt mig gissa, är det samma människor som när de lånar din kamera håller den en halvmeter framför sig när de ska ta ett kort? 
Ska se om jag kan rota fram koden åt dig imorgon toffie. Det var längesedan jag flashade den där PICen, har flyttat den från sitt gamla stora hem till det nya minihemmet
Vet att det är ett väldigt litet program i alla fall som jag hittade på nätet så att "översätta" det ska nog vara väldigt enkelt.

Ska se om jag kan rota fram koden åt dig imorgon toffie. Det var längesedan jag flashade den där PICen, har flyttat den från sitt gamla stora hem till det nya minihemmet