Pelletspanna Ariterm biomatic + 20/30/50
-
vedeldaren
Pelletspanna Ariterm biomatic + 20/30/50
Är det någon har någon av dessa pannor och kör med deras internettjänst Online?
Hur funkar det isåfall? Vad kostar det? Finns det någon demo på nätet som man kan titta på?
Är det någon som vet hur man kommer in i servicemenyn nivå 3 och 4 ?
Jag tänkte försöka koppla in mig på den modbus som dom har på sitt styrkort.
Jag har en del av deras protokoll med adressering mm
Hur funkar det isåfall? Vad kostar det? Finns det någon demo på nätet som man kan titta på?
Är det någon som vet hur man kommer in i servicemenyn nivå 3 och 4 ?
Jag tänkte försöka koppla in mig på den modbus som dom har på sitt styrkort.
Jag har en del av deras protokoll med adressering mm
-
vedeldaren
- prototypen
Re: Pelletspanna Ariterm biomatic + 20/30/50
Men vad ska du med internet i den pannan den bara går och går tills det är slut på pellets.
Om du söker på byggahus.se så finns det hur man kommer in i menyerna eller skickar ett PM till 2an så kan han det.
Protte
Om du söker på byggahus.se så finns det hur man kommer in i menyerna eller skickar ett PM till 2an så kan han det.
Protte
-
vedeldaren
prototypen skrev:Men vad ska du med internet i den pannan den bara går och går tills det är slut på pellets.
Protte
Nej jag vill inte ha Internet i den pannan, det är just det som är poängen. Jag vill kunnna koppla upp den till min Beckhoff PLC som redan finns i panncentralen. Ariterm har ett kort just för detta ändamål som dom sålt till några kunder innan som hade samma behov men dom vill inte sälja detta mer pga att dom vill inte ha besvär med sådanna produkter på supporten.
Detta enl. en ganska tjurig person som jag pratade med på Ariterm.
Anledningen till att jag vill kunna styra denna pannan lite är att jag har en solfångare som vissa dagar klarar hela anläggningens behov men då ligger Aritermpanna och varmhåller sig och ryker och luktar illa eller så går den in och laddar fast den inte behöver.
-
vedeldaren
Jag har försökt registrera mig på detta forum ett antal ggr och får ett mail med följande meddelande:Icecap skrev:Kolla på Pellets Forumet
Ditt konto är för närvarande inaktivt, administratören måste aktivera det innan du kan logga in. Du kommer att få ett e-post meddelande när det är klart.
Men det kommer aldrig nån mer E-post om aktivering??
Ja, det forumet är sorgligt eftersatt vad det gäller adminstration av nya användare,
du är långt ifrån den första som tycker det tar lång tid att få sitt konto "godkänt"...
/johan
du är långt ifrån den första som tycker det tar lång tid att få sitt konto "godkänt"...
/johan
-
vedeldaren
Ja det är nog snart 2 månader nu och då ger man upp