reservdelar för förstärkare volym IC TC/KIC9459

Övriga diskussioner relaterade till komponenter. Exempelvis radiorör, A/D, kontaktdon eller sensorer.
rikkitikkitavi

reservdelar för förstärkare volym IC TC/KIC9459

Inlägg av rikkitikkitavi »

söker TC9459 (electronic volume control) alt KIC9459

har kollat med JEC och Leifline, har inte dessa. Det är en rätt så vanlig volym ic men svår att hitta i mindre kvaniteter än rörvis.

något tips på var, jag är beredd att köpa över hela planeten?

jag har googlat och hittat en hongkong sida och visst kan man hitta lite olika länkar på google men jag skulle vilja få lite tips om vem som är bra och som man kan lita på.

/rickard
Användarvisningsbild
psynoise
EF Sponsor

Re: reservdelar för förstärkare volym IC TC/KIC9459

Inlägg av psynoise »

Tyvärr säljer nästan aldrig Toshiba komponenter utanför sin koncern, t.ex är dom en väldigt stor tillverkare av mikrokontrollers men dom hamnar bara i deras egna produkter.
rikkitikkitavi

Var har du fått det ifrån?

finns massor av Toshiba halvledare ute på marknaden. Kruxet är att de flesta leverantörer inte säljer till privatpersoner. TC9459 är jättevanlig i audioutrustning designat i ostasien. KIC är en annan leverantör, generic replacement.

men kruxet är att hitta en pålitlig källa till enstaka kretsar för en privatperson.
Användarvisningsbild
psynoise
EF Sponsor

Inlägg av psynoise »

Var har du fått det ifrån?
Allmän uppfattning efter sökningar hos ELFA och Farnell samt att jag läst på Wikipedia tidigare att Toshiba endast tillverkar mikrokontrollers för eget bruk. Men lite väl tagit i luften från mig och Wikipedia-skrivbenten kanske. Tyvärr hittar jag inte artikeln på Wikipedia längre, kom ihåg att den rankade dom största mikrokontrollertillverkarna, där Toshiba låg förvånansvärt högt upp.
rikkitikkitavi

aha, ja MCU är en sak.

lyckligtvis är det inte det jag behöver :)

Det är ju också så att MCU marknaden är grymt konkurrensutsatt och det ser man när man tittar på vad en mikrokontroller kostar och antalet leverantörer/utbudet. Tar mycket resurser att utveckla också. Smått är det också. Trots volymerna som är miljarder enheter per år. Så det är klart att en stor industritillverkare av allt möjligt mellan himmel och jord tjänar på att ibland ha egen utveckling och tillverkning av MCU till styrändamål? Ialla fall är det den strategin som Toshiba valt.

Sedan vet man inte hur många de säljer i form av custom made kretsar, men brandade med andra namn i syfte att fylla wafers...

Men Toshiba säljer mer i form av IC för diverse ändamål samt massor av diskreta halvledare, mycket IGBT moduler etc. Toshiba har alltid varit stora inom kraftelektronik.

Men det är inte heller 1200V 300A IGBT moduler heller jag behöver... även om det kanske kunde blivit ett intressant slutsteg.
Användarvisningsbild
psynoise
EF Sponsor

Inlägg av psynoise »

Ebay kanske känns lite tryggare:

http://global.ebay.com/search?Query=TC9459&Region=0
rikkitikkitavi

ah, den leverantören hittade jag, se första inlägget. hongkong baserad.

deras kinesiska hemsida var omöjlig att läsa men man kan nog dra iväg ett email, paypal har man ju

tackar sofar för hjälpen.
Skriv svar