Jag, som i princip är stendöv och morgontrött utan like, använder vibratorväckare med fullgott resultat. Den består av en liten dosa man lägger på nattduksbordet och en mobiltelefon (eller vad man nu vill ha som väckning) ovanpå. Dosan reagerar på ljud och vibrationer, och startar sen en vibrator som ligger under kudden.
Var man köper en sån vet jag dock inte då jag fick min på hörcentralen för 15 år sedan, men Kjell & co eller liknande butiker borde ha dem.
Modifiera klockradio. Svårt att vakna
Re: Modifiera klockradio. Svårt att vakna
Nja, sanning med modifikation. De är ofarliga eftersom man som en reflex drar bort handen från dem om man får en stöt av dem. Det blir en väldigt stor skillnad om man istället fäster elektroder mot huden och inte snabbt kan komma undan.Rifakungen skrev:hmmm, en sån där elektrisk flugsmälla kanske? om man byter ut kondensatorn i den mot en mindre så får man bara en liten stöt :) dom är ju ofarliga redan från fabrik så...
Och eftersom elstängsel var på tapeten är det kanske lika bra att påpeka att det årligen förekommer ett dussintal dödsolyckor med elstängsel runt om i världen. För bara några år sen uppdaterades elsäkerhetsstandarden för elstängsel eftersom man hittat ett samband där många avlidit efter att ha fått strömmen genom ryggen (man tror att det handlar om att det på nåt sätt slår ut andningen).
Jag har iPhone som har en sov application som övervakar om jag rör på mig.
Och jag rör mig mycket en gång i timmen.
En klocka i köket. Tre i sovrummet. En bredvid en på golvet en till lite längre bort.
Plus mobilen.
Och jag rör mig mycket en gång i timmen.
En klocka i köket. Tre i sovrummet. En bredvid en på golvet en till lite längre bort.
Plus mobilen.
Det är väl bara att ni går och lägger er tidigare så ni orkar upp!
Så nu var det sagt...
Så nu var det sagt...
Frun brukar ta avslappningspiller.
Mycket som snurrar i skallen antagligen.
För henne funkar det bra nu.
Undvik sömnpiller.
Jag får sömnpiller här på sjukan,
men då blir jag så satans trött hela dagen i stället.
Mycket som snurrar i skallen antagligen.
För henne funkar det bra nu.
Undvik sömnpiller.
Jag får sömnpiller här på sjukan,
men då blir jag så satans trött hela dagen i stället.