3M:s kopplingsdäck ?
Re: 3M:s kopplingsdäck ?
Är rätt stor skillnad i kvalité på kopplingsdäck. Har några 20-30 år gamla kopplingsdäck av hög kvalité som jag helt klart föredrar framför de nya billiga med sämre kvalité som jag även har. Skillnaden märks framförallt med ICs i DIL-kapsel, i de billigare så poppar DIL-kapslar upp när man försöker trycka fast dem om man inte bockat benen på dem medan på det äldre kopplingsdäcket sitter de alltid fast direkt på första försöket med bra kontakt på alla ben, och detta även efter många års användande. För en arbetsgivare kan det helt klart löna sig att köpa ett kopplingsdäck av hög kvalité som kostar 1k mer då det antagligen kommer spara många timmars jobb dels på snabbare montering av komponenter men framförallt på färre timmars felsökning, speciellt om det är dyra konsulttimmar som kan kosta 1k/h. Däremot så är kanske inte ELFA det smartaste stället att köpa ifrån om man inte har väldigt bråttom.
Inte allt ELFA har är dyrt det finns några billiga TO-220 MOSFETs för 1:52 kr/st: 71-002-17

- Swech
- EF Sponsor
- Kontakt:
Det märkliga är att databladet är på en TO92 och att
det inte verkar finnas TO 220 ?
Swech
det inte verkar finnas TO 220 ?
Swech
Man behöver inte leta för att hitta massor av fel på Elfas webb, tacka vet jag Swech Trading! (sortimentet är visserligen lite mindre men ändå!). 

-
Den mosfeten var ju inte mycket till mosfet.
Den ligger under effektFET och har 5Ohm Rds ON.
Den ligger under effektFET och har 5Ohm Rds ON.
-
De kostar $0.061 från tillverkaren.
Det är ca 50Öre, 300% Ökning på det och vi har ELFAs pris vanliga påslag så det är väl inte så konstigt.
Det är ca 50Öre, 300% Ökning på det och vi har ELFAs pris vanliga påslag så det är väl inte så konstigt.
Nee när dom räknar pris så sitter dom och pillar med miniräknaren! Hmmm.... Undra vad den kostar.... Priset x PI = Elfas pris