Vad är det för skillnad på icd2 och Pickit 2 debug expres
Vad är det för skillnad på icd2 och Pickit 2 debug expres
Vad är det för skillnad på icd2 och Pickit 2 debug express?
Jag har inte hittat det nånstans. Är icd2 fortfarande den bästa?
Jag har inte hittat det nånstans. Är icd2 fortfarande den bästa?
Till PICKit2 kan man köpa speciella adaptrar som stödjer ICD, det samma gäller ICD2. Skillnaden är att ICD2 stödjer fler modeller utan adapter efter vad jag minns, jag har inte satt mig in i det så himla noga då det inte är så viktigt för mig.
Jag har förstådd det så att det finns ett "gammalt sätt" och en "nytt sätt" att ha ICD, ICD2 stödjer båda och PICKit2 stödjer det nya. Jag kan ha alldeles fel på det punkt men det är den uppfattning jag har fått.
Hur som helst: ska man köra med PIC18F är det bara att välja den billigaste ICD, ska man debugga PIC16F ska man kolla noga.
Jag har förstådd det så att det finns ett "gammalt sätt" och en "nytt sätt" att ha ICD, ICD2 stödjer båda och PICKit2 stödjer det nya. Jag kan ha alldeles fel på det punkt men det är den uppfattning jag har fått.
Hur som helst: ska man köra med PIC18F är det bara att välja den billigaste ICD, ska man debugga PIC16F ska man kolla noga.
Re: Vad är det för skillnad på icd2 och Pickit 2 debug expres
Undrade samma sak, här kommer ganska bra svar från microchips forum.
Här är en lista som jämför deras olika programerare.
Här är listan på vilka Pickit2 klarar.
Hittade ingen till icd2.
Här är en lista som jämför deras olika programerare.
Här är listan på vilka Pickit2 klarar.
Hittade ingen till icd2.
-
- Kontakt:
För tillfället är det väldigt bra pris på ICD3 73-344-55
Bara 129:- mer än ICD2.
Jag är iof knappast ens i starten till kunnig i området, men både pickit2 och icd2 avrekomenderas av Microship till förmån för ICD3 och Real Ice. Och Real Ice är inte i min privatbudget iaf.
Bara 129:- mer än ICD2.
Jag är iof knappast ens i starten till kunnig i området, men både pickit2 och icd2 avrekomenderas av Microship till förmån för ICD3 och Real Ice. Och Real Ice är inte i min privatbudget iaf.
En ICE är ju dessutom något helt annat än en ICD...
Jag råkar ha en ICD2. Kan det användas med experimentkortet till pickit2? Jag är alltså bara ute efter ett experimentkort.
pickit2 är inte dyrt, så visst kan jag köpa även pickit2 programmeren, men det känns onödigt om ICD2 skulle fungera.
kjelloCo säljer experimentkort och programmerade för pickit2 separat.
pickit2 är inte dyrt, så visst kan jag köpa även pickit2 programmeren, men det känns onödigt om ICD2 skulle fungera.
kjelloCo säljer experimentkort och programmerade för pickit2 separat.
PICkit2 och experimentkortet har väl enbart de vanliga
ICSP signalerna så det är ju inget speciellt med det. Det
är alltså inte anpassat till PICkit2 mer än till formatet.
ICSP signalerna så det är ju inget speciellt med det. Det
är alltså inte anpassat till PICkit2 mer än till formatet.
ICD 2 fasas ut för närvarande och supporten upphör i höst.
Det är en mycket dum ide att köpa en ICD2 i dag, ICD3 är det självklara valet.
ICD'n har många fördelar jämfört med PK, framförallt nät det gäller brytpunkter osv.
PK kan bara använda inbyggda HW-brytpunkter, medan ICD kan använda brytpunkter i både HW och SW, samt även, vill jag minnas konditionella.
Det är en mycket dum ide att köpa en ICD2 i dag, ICD3 är det självklara valet.
ICD'n har många fördelar jämfört med PK, framförallt nät det gäller brytpunkter osv.
PK kan bara använda inbyggda HW-brytpunkter, medan ICD kan använda brytpunkter i både HW och SW, samt även, vill jag minnas konditionella.