Linde bromsar
Re: Linde bromsar
Ja men du kan inte bara skita i att bromsarna inte funkar. Det lät lite så på inlägget.
Nästan alla inlägg i tråden är fel eller informativa.
Pudde 1: Frågan är väldigt otydligt ställd. Det borde framgå att det är en elbroms till husvagn.
Andy 2: Vettig följdfråga av dig.
ToPNoTCH 3: Ett bra inlägg som tillförde tråden mycket.
Andy 4: En udda lösning. Helt FEL i frågeställarnas fall.
danei 5: Ett försök till förklaring av följdfrågor av mig.
säter 6: Ger intryck av att man bara kan klippa bort bromsarna. FEL.
Andy 7: Parkeringsbroms krävs inte alls på obromsade släp. FEL.
danei 8: försöker reda ut lite om obromsade släp.
säter 9: "Jag klippte bara bort elsystemet." Ger åter ingen intrycket av at man kan ta bort bromsen bara. FEL.
Pudde 10: Ger den information som borde funnits i första inlägget. Bra.
danei 11: Försöker förklara lite regler samt svara på frågan.
säter 12: rättar och förtydligar. Bra.
.
..
...
Sammanfattnignsvis ganska många inlägg som snarare riskerar att röra till det än lösa problemet. Och många med felaktiga svar, eller svar som i alla fall blir fel som jag tolkade det.
Personangrepp i PM kan du ju sluta med. Det gör inget bättre.
Förstår du hur jag menar?
Pudde 1: Frågan är väldigt otydligt ställd. Det borde framgå att det är en elbroms till husvagn.
säter 9: "Jag klippte bara bort elsystemet." Ger åter ingen intrycket av at man kan ta bort bromsen bara. FEL.
.
..
...
Sammanfattnignsvis ganska många inlägg som snarare riskerar att röra till det än lösa problemet. Och många med felaktiga svar, eller svar som i alla fall blir fel som jag tolkade det.
Förstår du hur jag menar?
"Nästan alla inlägg i tråden är fel eller informativa.
Bortsett från dina då naturligtvis!
Det framgår inte alls att det är en husvagn varken i posten eller i överskriften, jag har som sagt monterat Linde el-bromsar på annan typ av släp så det kan inte vara självklart med utgångspunkt från min erfarenhet.
Hur kan du i detta läge veta att det är helt fel???? Mr.Besserwisser!
Det är bara din vanliga inställning till andras inlägg som gäller.
Inte nödbroms heller då? Eftersom det oftast är p-bromsen som används som nödbroms.
.
..
...
Sammanfattnignsvis (stavas Sammanfattningsvis) ganska många inlägg som snarare riskerar att röra till det än lösa problemet. Och många med felaktiga svar, eller svar som i alla fall blir fel som jag tolkade det.
Kan en fråga vara ett angrepp?
Bortsett från dina då naturligtvis!
Det framgår inte alls att det är en husvagn varken i posten eller i överskriften, jag har som sagt monterat Linde el-bromsar på annan typ av släp så det kan inte vara självklart med utgångspunkt från min erfarenhet.
Hur kan du i detta läge veta att det är helt fel???? Mr.Besserwisser!
Det är bara din vanliga inställning till andras inlägg som gäller.
Inte nödbroms heller då? Eftersom det oftast är p-bromsen som används som nödbroms.
.
..
...
Sammanfattnignsvis (stavas Sammanfattningsvis) ganska många inlägg som snarare riskerar att röra till det än lösa problemet. Och många med felaktiga svar, eller svar som i alla fall blir fel som jag tolkade det.
Kan en fråga vara ett angrepp?
Var är frågan?
Nej det är ingen nödbroms på obromsade släp. Bara en vajer. Är det inte bättre att du kolla upp det om du nu inte litar på mig? Det brukar jag göra när jag tycker att påståenden är konstiga. I bland inser man att det var så, i andra fall är det läge för en korrigering i tråden.Jag skiter i om du röker på (eller vad det nu beror på), men eftersom du tycks få minnesluckor och glömmer bort vad du kommenterar/kritiserar så ge fan i det tills röken har skingrat sig!!
Det var inom parentes och utan frågetecken.
Nej jag röker inte, och nej jag har inte minnes luckor. (vad jag minns)
Det finns nog andra som kan förklara för dig hur man kan tolka den "frågan" som ett person angrepp. Jag finner inte att det skulle leda någonstans.
Synd att bromsdiskussionen störs av det här skitsnacket.
Nej jag röker inte, och nej jag har inte minnes luckor. (vad jag minns)

Det finns nog andra som kan förklara för dig hur man kan tolka den "frågan" som ett person angrepp. Jag finner inte att det skulle leda någonstans.
Synd att bromsdiskussionen störs av det här skitsnacket.
Det var ju märkligt i sådana fall att jag fick anmärkning på just nödbromsen, på min obromsade SMV.danei skrev:Nej det är ingen nödbroms på obromsade släp. Bara en vajer.
danei> Jag orkar inte diskutera vidare med dig eftersom du inte bemöter alla frågorna på ett korrekt sätt utan bara rider vidare på dem som passar dig!
Ber om ursäkt för att jag glömde "?"
Over and out!
Ber om ursäkt för att jag glömde "?"
Over and out!
Jag har kontaktat en moderator för forumet angående hur vissa ägnar sin tid åt att skapa dåligt stämmning och konflikter här! Inte första gången detta sker! Nu lär det till krafttag från dom ansvariga för detta forum! Hoppas att så sker!Nu får det fan vara nog!! 

Jag förstår inte riktigt vad du pysslar med här. Du verkar säga emot dig själv? Danei säger ju att påståendet "Parkeringsbroms krävs inte alls på obromsade släp" är ett felaktigt påstående?Andy skrev: Andy 7: Parkeringsbroms krävs inte alls på obromsade släp. FEL.
Andy: Vad är det jag inte svarat på?
säter: Jag vet inte var du fick anmärkning för. Det som krävs är att man har en vajer som antingen drar åt bromsen eller håller kvar släpet. Om den saknas får du anmärkning ja.
Titta på obromsad släp. Du kommer nog inte att hitta något mer än ditt som har "nödbroms". Jag upprepar, obromsade släp behöver ingen broms alls.
Pudde: Visst är det tråkigt att det blir så här. Hur går det med bromsen?
säter: Jag vet inte var du fick anmärkning för. Det som krävs är att man har en vajer som antingen drar åt bromsen eller håller kvar släpet. Om den saknas får du anmärkning ja.
Titta på obromsad släp. Du kommer nog inte att hitta något mer än ditt som har "nödbroms". Jag upprepar, obromsade släp behöver ingen broms alls.
Pudde: Visst är det tråkigt att det blir så här. Hur går det med bromsen?
danei> Det är inte jag som vill fortsätta den här skiten men för att du ska kunna svara så:
I din andra post i den här tråden skriver du ” Andy: fel igen.”.
Igen tolkar jag som flertal.
Allt jag ville veta då (och nu) var (är) vilka fel jag gjort (2 eller flera) baserat på vad som var kännt före din andra post.
Inget annat!
I din andra post i den här tråden skriver du ” Andy: fel igen.”.
Igen tolkar jag som flertal.
Allt jag ville veta då (och nu) var (är) vilka fel jag gjort (2 eller flera) baserat på vad som var kännt före din andra post.
Inget annat!
Andy, han påstår inte att du har fel igen, han påstår att det är ännu ett felaktigt påstående i tråden.
Det är visserligen en lite oklar syftning, men det är i alla fall så jag tolkar det.
Det hade blivit lite tydligare om han skrivit "det är också fel".
Det är visserligen en lite oklar syftning, men det är i alla fall så jag tolkar det.
Det hade blivit lite tydligare om han skrivit "det är också fel".