Den har jag sett men, efterlyser bilder som visar hela svarven
Är svårt att bedömma hur den ser ut "under" (tex. om du kan lägga rör
och "rulla" den). På min finns det urgröpningar så man kan få in spett och flytta svarven på det viset men, å andra sidan kan det vålla bekymmer om jag lägger rör och rullar på den (i fel riktning). Är ju inte så lätt att yttra sej när man inte vet hur den ser ut om du förstår mej rätt
Verkar ju som om du har hittat konceptet så vi hoppas på att det går bra med flytten (om jag har tolkat signalerna rätt så ska du ha denna).
Men de var ett helvete att få ut den, 3 pers och 9h effektivt arbete
Men nu står svarven ihopplockad i vårt garage bara elen och flytta den till slutdestinationen
Grattis!!!
Bra det inte blev tvillingar då en förlossning på 18 timmar kanske skulle vara mera än man klarar!?
Hoppas du får glädjen av att tillverka mycket spån med den
Har lite problem å få säkringarna att hållas igång 3x16A slår av direkt har testat att ta bort remmarna och "sparka igång" motorn och sen slå på brytaren men inte ens då
Ska testa lite grejer, annars såg jag att det fanns en 3kw motor på skroten här
Kommer inte ihåg om jag har skrivit det tidigare men det är en 5.5kw/7.5hp motor på den nu som väger drygt 100kg för man lyfter den just & just på två personer.
Va tråkigt.
Sitter 5.5KW på min också men, det är inga bekymmer.........
Har du gamla keramiksäkringar? Har du "moderna" automatsäkringar kan det vara ett problem.
Du har ingen möjlighet att koppla in en Y/D start på den? Alt. köra Y kopplat konstant (utan att jag vet om det går på din motor)? Är det en motor för 220/380V funkar det inte........380 och ca 600V så går det bra (kommer inte ihåg exakta spänningar).
Fick igång herbert just det är automatsäkringar, men såg att dom som gick till uttaget jag använder var 16"A" så jag kopplade om lite och nu är det 16 "C". Hann inte testa mer när jag va hem på lunchen men motorn utan belastning gick fint iaf
Nu ska jag bara koppla bort lite grejer i elskåpet, för den är gjord för en massa automatmatningar som inte finns längre. Och få igång preoptivemotorn, men de har jag ganska klart för mig hur de ska vara.