Schlumberger IS 4040 Stabilock (mätinstrument+sändare)

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
PeterH

Schlumberger IS 4040 Stabilock (mätinstrument+sändare)

Inlägg av PeterH »

Hej, jag sitter på en Schlumberger IS 4040 som jag köpt på en instrumentauktion på jobbet för några år sedan och nu har tjejen börjat gnissla lite för att den tar plats på kontoret... Vad tror ni att en sådan pjäs kan vara värd? Det är ett riktigt kompetent instrument med exempelvis mätmottagare, sändare, frekvensräknare mm. klarar 0,4-960MHz. Jag kan tänka mig att en radioamatör skulle dregla bra nog över ett sådant instrument?

Här är en länk som visar lite data...

Jag vill helst inte skiljas från den eftersom den är tänkt att ha en hedersplats så fort den nya verkstan blir klar (vilket tyvärr verkar dra ut på tiden :cry: ). Men jag har lovat tjejen att åtminstonde kolla upp vad man kan tänkas få för den vid en eventuell försäljning, så vad tror ni den kan vara värd? Är det bäst att sälja här, på Blocket eller kanske till och med på E-bay...

/PeterH
peter555

Inlägg av peter555 »

Du kan fråga någon instrumentdealer i USA vad de kan sälja en för, gissningsvis får du halva det priset om du auktionerar ut den.
Användarvisningsbild
Schnegelwerfer

Inlägg av Schnegelwerfer »

Nostalgi från lumpen!

Kan intyga att det är ett mycket kompetent instrument, dock har jag ingen aning om vad det kan vara värt... inköpspriset lär dock ha varit tämligen högt!

EDIT: Här finns det en till salu för 2500$:
http://www.rfimaging.com/sell.htm
Tekko

Inlägg av Tekko »

Ställ den nån annanstans då ;)
Användarvisningsbild
chille
Kontakt:

Inlägg av chille »

Förra gången jag läste tråden orkade jag inte klicka på länken. Men efter att Schnegelwerfer skrev "Nostalgi från lumpen!" så var man ju bara tvungen att klicka.

Precis som han skrev så är det ju nostalgi från lumpen. Nu börjar man ju nästan längta tillbaka. 8)

Har ni inget förråd att ställa den i? :)
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Kontakt:

Inlägg av JimmyAndersson »

Annars kan ni få låna mitt förråd..... :wink:

Måste bara komma ihåg att glömma bort att berätta vart jag flyttar om en månad. :D
smxybv

Re: Schlumberger IS 4040 Stabilock

Inlägg av smxybv »

Har du den kvar??
eller vet du någon annan som har något liknande..
Användarvisningsbild
PeterH

Inlägg av PeterH »

Oj, jag har helt missat din fråga "smxybv", sorry :oops: (lite sent svar kan man tycka :lol: ) Jo den finns kvar och har återigen kommit på tapeten! Jag tyckte jag gömde den bra, men nu när vi byggt om huset skall tydligen alla rum fixas till (även mitt kontor där jag gömt den så fint). Jag funderar på att lägga ut den på E-bay, men det är lättare att hantera frakter inrikes så jag säljer av naturliga skäl hellre här :D

Hittade priser runt $2000 (ca: 15 000:-) på nätet hos instrumentåterförsäljare och en annons här i sverige på 5000:-, och det var väl däromkring jag tänkt mig för denna fina pjäs. Kom med bud så får vi se om jag nappar eller om jag provar lyckan via e-bay istället.

Bild
Användarvisningsbild
prototypen

Inlägg av prototypen »

PeterH skrev: nu har tjejen börjat gnissla lite för att den tar plats på kontoret...

/PeterH

Då kan du väl gnälla lite hur mycket plats hennes hästar tar 8) :lol:

Protte
Användarvisningsbild
PeterH

Inlägg av PeterH »

Hehe... om hon hade dom hemma så :lol:
Skriv svar