Fint bygge! Ska bli roligt att se hur styranordningen fungerar!
Vad gäller gasreglaget, själv hade jag nog (matt-)slipat det. Utseendemässigt tycker jag det är lika snyggt som en högglanspolering, men det blir mindre jobb. (Man är ju lat. Ähum, menar... Man vårdar ju sina begränsade tidsresurser.) Men det är ju ditt val. Jag tycker i alla fall att spaken bör ha samma finish som lådan. Har åsiktsklubben antecknat?

Kul att du fick tag på ett av dessa äldre reglage. Jag har ett par av de nyare som många tillverkare använder, med en röd neutralspärr och knapp för att vinkla motorn upp/ner i själva handtaget. De är dock redan såpass "designade" att man har mindre frihet att vara kreativ själv.

Har alltid gillat MORSEs kromade tvåspaksreglage för inombordsmotorer, och lagt märke till att många båtar även här borta i staterna har dessa. Så de är svenska alltså, det visste jag inte.Svensktillverkat till och med!!
En plastfråga, förresten: vad är poängen, strängt taget, med att måla en öppen plastbåt med epoxi? Det är ju inte precis några syndafloder som läcker genom polyestern.

Plasten ruttnar ju inte direkt genom att ha en minimal mängd fukt i sig. Vet någon hur livslängden ser ut för polyester/gelcoat jämfört med polyester/epoxi?