flugfälla?
Ja, någont flugluftvärnsystem vore coolt
Jag är helt inne på Henry's ide.
Flugvärnsradar i varje rum som kan identifiera vad för typ av
fluga det är, storlek, och sedan prioteras de mål som är mest irriterande först.
Eller utgör största hotet, spyflugor? Sedan kan man ha en städrobot som tar hand om vrakdelerna som hamnar på golvet.
Hör med SAAB bofors dynamics och ericsson microwave.
Dom lär ju nappa direkt nu när det är ont om försvarsprojekt.
Jag är helt inne på Henry's ide.
Flugvärnsradar i varje rum som kan identifiera vad för typ av
fluga det är, storlek, och sedan prioteras de mål som är mest irriterande först.
Eller utgör största hotet, spyflugor? Sedan kan man ha en städrobot som tar hand om vrakdelerna som hamnar på golvet.
Hör med SAAB bofors dynamics och ericsson microwave.
Dom lär ju nappa direkt nu när det är ont om försvarsprojekt.
Fungerar bäst i helg runda rum: I taket hänger du en lina som går till ett linstyrt flypplan som sveper runt runt i rummet och patrullerar luftrummet. Planets elmotor strömförsörsörjs genom linan så det kan hålla på hela dagen. Själva tillintetgörandet av flygfäet sker medelst mekanisk närkontakt. Lägg till sensorer och logik, klart! Just det, ingen bör heller vistas i rummet.
Jag har faktiskt funderat på det där med laser, jag tror det räcker med nån watt faktiskt. Sen har man radar/ultraljud och trackar med servon och snabb återkoppling...
Det finns ju halvledarlasrar på en W nu för tiden och små servon går ju att fixa...
Jag har en polare som jobbar på Saab bofors...deras prular brukar dock ofta vara lite större...sätta utomhus och rensa hela trakten? Akta småfåglar och fladdermöss bara...borde funka med IR-kamera, stor värmesignatur = laser av... :)
/d
Det finns ju halvledarlasrar på en W nu för tiden och små servon går ju att fixa...
Jag har en polare som jobbar på Saab bofors...deras prular brukar dock ofta vara lite större...sätta utomhus och rensa hela trakten? Akta småfåglar och fladdermöss bara...borde funka med IR-kamera, stor värmesignatur = laser av... :)
/d
- grapetonix
Myggor då? Det måste vara jordens största jävulskap när man ska sova och det är en mygga i rummet som låter som ett reaplan. Kommer ihåg att jag läste att myggorna söker sig till koldioxiden man andas ut. Så säg att man har en koldioxid-patron som släpper ut lite då och då och sen när myggan kommer nära så slår "musfällan" ihop.
ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ PANG*tystnad*...
ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ PANG*tystnad*...
Senast redigerad av Eson 20 maj 2005, 14:37:46, redigerad totalt 1 gång.