Allting fungerar ganska bra i dagsläget, förutom några småbuggar i programmeringen, och det faktum att DOS-fönster buggar ur emellanåt om/när det förlorar fokus, och allt blir som sirap vad I/O-korten anbelangar.
Jag har lite funderingar på att hitta på nån TCP/IP-boot, och VNC-server för DOS, och en Windows-klientprogramvara så jag kan leka på distans vid behov (För t.ex. programmering), men framför allt att helt tömma skurhink.. Ehh... Datorn från Windows för att slippa lagg och den där infernaliska blåskärmen man råkar ut för ibland.
Tanken var då att hitta på en ljudinspelningsmodul som är adresserbar utan något behov av seriellt interface (Blir så mycket enklare för min del eftersom jag varken behärskar eller är särskilt kompis med seriell trafik!), där man kan ha flertalet inspelade ljud och kunna välja ljud t.ex. 11 direkt genom någon BCD-kod eller dyl.
Jag såg att Elfa hade nån byggsats, har jag för mig iaf, som hade nån 1-polig 5-läges switch för denna funktion, men jag skulle vilja haft en med lite fler än 5 bara... 20-30 olika hade varit lite najs.
Sen kollade jag i nya katalogen, och den var spårlöst försvunnen, om det nu var där jag såg den vill säga.
Jag kan iofs tänka mig flera chip som klarar färre i antal & längd tidsmässigt, men de får inte kosta en halv förmögenhet heller...
Så, har ni några tips så är jag tacksam.