Visa upp vad vi fräst.
Re: Visa upp vad vi fräst.
Jag tog en embalageskiva ca 960x2000x12 som jag hade låg.
Det är ju bara att skala ritningen och välja pinnfräs efter vad man har att tillgå.
Det vore kul att göra en jättestor i 22mm men vart ska man ha den?
Det är ju bara att skala ritningen och välja pinnfräs efter vad man har att tillgå.
Det vore kul att göra en jättestor i 22mm men vart ska man ha den?

-> frallzor ........... Riktigt snyggt!!! Det blev ju kalas-snygga skuggor med den ytbehandling som du gjort oxå. Jag köpte på mig en årsförbrukning av http://www.vectorclip3d.com/ men det har tyvärr inte blivit mer är 1st testfräsning av deras otroligt fina 3d-kreationer. Har ju som sagt var inte kört fräsen på ett tag nu.
-> POS ............. Kan tänka mig att dom blev skapligt nöjda!!! Mäktigt med STORA saker..........häftigt!!!
Jag kör som jag nämnt tidigare artcam. Samma resultat går att erhålla med billiga( $149 ) PhotoVCarve. Det är som sagt var ytbehandlingen som jag håller lite på.
/Markus
off topic: Skumt att jag inte får ngn uppdatering skickad till mig då denna tråd uppdateras fast jag har den rutan ikryssad.......vad kan det bero på?
-> POS ............. Kan tänka mig att dom blev skapligt nöjda!!! Mäktigt med STORA saker..........häftigt!!!

Jag kör som jag nämnt tidigare artcam. Samma resultat går att erhålla med billiga( $149 ) PhotoVCarve. Det är som sagt var ytbehandlingen som jag håller lite på.
/Markus
off topic: Skumt att jag inte får ngn uppdatering skickad till mig då denna tråd uppdateras fast jag har den rutan ikryssad.......vad kan det bero på?
Javisst är deras modeller fina, jag är desperat sugen på Aspire då det är helt underbart (trialen i alla fall) jämfört med det alldeles för dyra Artcam (nu har jag visserligen bara "testat" 2008) 

Du ska såklart måla den rosa och ställa den så nära grannens flamingo som möjligtPOS skrev: Det vore kul att göra en jättestor i 22mm men vart ska man ha den?

Brontosaurus, finns många fler:AndersG skrev:Var hittade du ritningen?
http://www.blechwelt.com/teil_des_monat ... htm?insect
POS vilket program körde du in filerna i?
Alla jag har gnäller över att alla vektorer är öppna, vilket de är hur tydligt som helst
Alla jag har gnäller över att alla vektorer är öppna, vilket de är hur tydligt som helst

Provade flera av filerna i AutoCAD 2008. Funkade fint.
Jag sparade inte, utan körde direkt.
Jag sparade inte, utan körde direkt.
Dra hem t-rexen och kolla den tex, för mig är där stora öppna "V" på varje del tex. Om du ser det, hur kringgår du det i corel?
Den såg lite annorlunda ut men det spelar ingen roll igentligen.
Jag kör inte en offset när jag fräser dom utan jag skalar dom till rätt mått i coreldraw och räknar bort frässtålet manuellt sen kör jag bara mitt på linjerna.
Det är för att cambam inte är nå bra på att göra offset på lite mer avancerade saker.
Tex kugghjulen till kugghjulsklockan var omöjliga att göra i cambam så då får man be jojje lite snällt
Jag kör inte en offset när jag fräser dom utan jag skalar dom till rätt mått i coreldraw och räknar bort frässtålet manuellt sen kör jag bara mitt på linjerna.
Det är för att cambam inte är nå bra på att göra offset på lite mer avancerade saker.
Tex kugghjulen till kugghjulsklockan var omöjliga att göra i cambam så då får man be jojje lite snällt

Jag tröttnade på att min laptop gick upp i överdrivna temperaturer, så jag fräste till ett laptop ställ.
Jag har aldrig fräst i lexan förut dock, det var kul att prova på.
Se hur fint det blev! Temperaturen gick ner med ungefär 8-10 grader.
Det var ganska svårt att spänna den så att det inte vibrerade något. Sen fick jag hålla på och flytta eftersom jag fräste alla ytterkanter.

Texten är fräst med en 3mm fräs och det övriga med en 8mm.

Jag är riktigt nöjd måste jag säga!

Zepto 6625WD, färdigt.

I jämförelse med min Sony Ericsson Yari.

Jag har aldrig fräst i lexan förut dock, det var kul att prova på.
Se hur fint det blev! Temperaturen gick ner med ungefär 8-10 grader.
Det var ganska svårt att spänna den så att det inte vibrerade något. Sen fick jag hålla på och flytta eftersom jag fräste alla ytterkanter.

Texten är fräst med en 3mm fräs och det övriga med en 8mm.

Jag är riktigt nöjd måste jag säga!

Zepto 6625WD, färdigt.

I jämförelse med min Sony Ericsson Yari.

- CNC Viking
- Kontakt:
Mycket innovativt och snyggt, Open!
Hur gjorde du när du böjde lexanet? Värmekälla? Temp? Böjde mot mall?

Hur gjorde du när du böjde lexanet? Värmekälla? Temp? Böjde mot mall?