LCD-backlight
LCD-backlight
Jag söker tips på var jag finner LED-backlights för LCD-displayer. Hoppas någon har koll!
Re: LCD-backlight
Om det gäller vanliga standard HD44780 LCD'er så kan
du nog glömma det. Om det inte sitter backlight som standard
så är det normalt svårt att montera det i efterhand.
du nog glömma det. Om det inte sitter backlight som standard
så är det normalt svårt att montera det i efterhand.
Jag tänkte backlighta en Gameboy så vad jag söker är något i stil med vad vi kan se i den här bilden: http://www.nonelectronics.com/catalog/i ... 1846430157.
Absolut. Men min fråga var mer var om någon vet var LCD-backlights av den typen går att köpa. Utöver i färdiga kit som det jag länkade till.
Någon form av lager som sprider ljuset jämnt över skärmen så att säga. Det är ju sånt som sitter i laptopskärmar och mobilskärmar o.s.v så jag tänkte om någon vet 1. vad det heter och 2. vart man kan få tag i det.
Finns även elektroluminicenta plattor som lyser med jämt sken över hela plattan men de behöver en spänning på några 100V eller så.
Tripp!
Tack så mycket. Jag kommer dock inte mer än till electrokits första sida med länken kan du skicka produktnamn?
Tack så mycket. Jag kommer dock inte mer än till electrokits första sida med länken kan du skicka produktnamn?
Opto » Display LCD » LCD färg QVGA backgrundsbelysning
LCD färg QVGA backgrundsbelysning
Art Nr 41003165
This is a snazzy custom made frame and LCD backlight for the two QVGA displays. It comes with small adhesive rings to attach the displays to this frame. Backlight is composed of 6 bright white LEDs with forward voltage of 3.5V and 15mA per LED.
Dimensions: 1.6x2.2"
LCD färg QVGA backgrundsbelysning
Art Nr 41003165
This is a snazzy custom made frame and LCD backlight for the two QVGA displays. It comes with small adhesive rings to attach the displays to this frame. Backlight is composed of 6 bright white LEDs with forward voltage of 3.5V and 15mA per LED.
Dimensions: 1.6x2.2"