Jag har också tinnitus och brandvarnaroljud är förrädiskt i öronen, särskilt om man står precis bredvid när den drar igång.
Det jag rekommenderar är att du (trådskaparen) tar med din(a) brandvarnare till din lokala brandstation, förklarar problemet för en brandingenjör och ber denne komma med förslag på en fungerande lösning.
Att själv mixtra med brandvarnare avråder jag starkt, även om man vet vad man gör.
Sänka ljudet på brandvarnare
Re: Sänka ljudet på brandvarnare
Brand varnare med pausfunktion som benäms tidigare.. tex en sånhära http://www.clasohlson.se/link/m3/Produc ... nr=32-3383 den sänker känsligheten. inte kopplar bort helt..
-=Fullmoon=-, På vilket sätt är det förbjudet att mixtra med brandvarnare?
(hittar ingen referens i lagtext)
T.ex är det förbjudet att modifiera den till att ha larmutgång som sedan matar det lokala hemautomationsnätet?
(hittar ingen referens i lagtext)
T.ex är det förbjudet att modifiera den till att ha larmutgång som sedan matar det lokala hemautomationsnätet?
Jag undrar vilken frekvens de piper på?
Kanske man kan modda om frekvensen så det inte låter lika hemskt?
Förresten låter det inte som ren sinus. Kanske går att mäta upp med oscilloskopet?
Kanske man kan modda om frekvensen så det inte låter lika hemskt?
Förresten låter det inte som ren sinus. Kanske går att mäta upp med oscilloskopet?
Ligger förmodligen runt 1-2KHz eller så då öronen är som mest känsliga för detta område.