Kinco 2M2280N drivsteg från zapp.
Kinco 2M2280N drivsteg från zapp.
Någon som har testat Kinco 2M2280N?
Har sålt mina MSD2278 som jag tycker var riktigt bra! Men har nog fått tag på tre Kinco 2M2280N frågan om dom håller samma kvalitet?
Mvh Terho.
Har sålt mina MSD2278 som jag tycker var riktigt bra! Men har nog fått tag på tre Kinco 2M2280N frågan om dom håller samma kvalitet?
Mvh Terho.
Re: Kinco 2M2280N drivsteg från zapp.
En länk är inte så svårt att klistra dit va? http://www.stepmachine.com/en/prl.asp?a ... 6&c4id=160
"har nog fått tag på" Kanske? Gratis? Isåfall: hur mycket?
Inte för att jag har någon erfarenhet av någon av de båda nämnda drivarna, men det är intressanta frågor ändå.
Kinco anger inte utspänningen till motorerna, bara ingångspänningen. Är det samma spänning fast likriktad som går till motorerna?
Om spänningen i väggutaget är 250VAC så blir det runt 350VDC till motorerna. Inte kul om motorerna har låg induktans.
"har nog fått tag på" Kanske? Gratis? Isåfall: hur mycket?
Inte för att jag har någon erfarenhet av någon av de båda nämnda drivarna, men det är intressanta frågor ändå.
Kinco anger inte utspänningen till motorerna, bara ingångspänningen. Är det samma spänning fast likriktad som går till motorerna?
Om spänningen i väggutaget är 250VAC så blir det runt 350VDC till motorerna. Inte kul om motorerna har låg induktans.
Dom är köpta från zapp från början.... Nja nej inte gratis, dom är helt nya iaf
Får med tre st 12 nm stegmotorer men isf ska dom säljas och köpa tre st 20 eller 30 nm motorer 
När vi testade sakerna på bordet tycker jag dom gick lite konstigt, inte lika rent som MSD2278 stegen, därför funderar man lite om det beror på datorn eller på om stegen är kassa.... Vet ingen annan som testat dom
http://www.motioncontrolproducts.co.uk/ ... ucts_id=39 länk till MSD2278 stegen....
Jag minns inte vad motorerna får men kan mäta upp dom när jag får chansen
Hur låg induktans menar du nu?
Mvh Terho.

När vi testade sakerna på bordet tycker jag dom gick lite konstigt, inte lika rent som MSD2278 stegen, därför funderar man lite om det beror på datorn eller på om stegen är kassa.... Vet ingen annan som testat dom

http://www.motioncontrolproducts.co.uk/ ... ucts_id=39 länk till MSD2278 stegen....
Jag minns inte vad motorerna får men kan mäta upp dom när jag får chansen

Hur låg induktans menar du nu?
Mvh Terho.
Testade ni dem med samma upplösning,dvs. samma antal microsteg?
Det jag menade med låg induktans var att om induktansen är låg så blir motorerna väldigt heta om man fläskar på med hög spänning. Hur låg induktansen kan vara beror naturligtvis på matningspänningen. Enligt Mariss på Geckodrive så bör den ligga på:
32 * √mH Inductance on the motor = Drive Supply Voltage
Ligger matningspänningen på √2*230 dvs. 325VDC så blir minimalt rekommenderad indukans i runda slängar på 100mH
Det jag menade med låg induktans var att om induktansen är låg så blir motorerna väldigt heta om man fläskar på med hög spänning. Hur låg induktansen kan vara beror naturligtvis på matningspänningen. Enligt Mariss på Geckodrive så bör den ligga på:
32 * √mH Inductance on the motor = Drive Supply Voltage
Ligger matningspänningen på √2*230 dvs. 325VDC så blir minimalt rekommenderad indukans i runda slängar på 100mH
Med MSD2278 vart inte motorerna överdrivet varma på ryssen iaf
Men ska testa Kinco 2M2280N och testa hur varma motorena blir
Men ska testa Kinco 2M2280N och testa hur varma motorena blir

Vad kostar motorerna i den där serien ungefär ?
30nm kostar 110 dollar st ett pris jag fick för ca två månader....
Här en lista från Lee när vi tänkte beställa till Ryssen....
Here is the cost listing:
43HS2A200-654, $110.00/pcs, 3pcs --------------- $330.00
2L110M, $165.00/pcs, 3pcs --------------------------- $495.00
Connector, $4.00/ set, 3sets -------------------------- $12.00
Express Freight Charges ------------------------------- $425.00
PayPal Surcharges (5%) ------------------------------- $63.10
SUM -------------------------------------------------- $1325.10
Mvh Terho.
Här en lista från Lee när vi tänkte beställa till Ryssen....
Here is the cost listing:
43HS2A200-654, $110.00/pcs, 3pcs --------------- $330.00
2L110M, $165.00/pcs, 3pcs --------------------------- $495.00
Connector, $4.00/ set, 3sets -------------------------- $12.00
Express Freight Charges ------------------------------- $425.00
PayPal Surcharges (5%) ------------------------------- $63.10
SUM -------------------------------------------------- $1325.10
Mvh Terho.

Tack för de uppgifterna! Nu ökar chansen att MK får en kund till snart.

Japp tror priset på en 30nm stegmotor gick på ca 3800 + moms och frakt i sverige när jag kollade upp det sist. Så det blir rätt mycket billigare från kina.
Mvh Terho.
Mvh Terho.