Tjo!
Jag har bråkat med den här TV:n i flera dagar nu, och jag kan tusan inte komma på vad det kan vara för fel på den!
Det är en 32" Hyundai HLT-3270, och alla riktigt mörka nyanser på den blir grannröda istället för svarta. TV:n funkar perfekt annars.
Jag har bytt kondingar i nätdelen och lött om halva TV:n utan förbättring. Det ända som "fixat" problemet är om jag har dragit upp ljusstyrkan (den har digital justering, inte backlightjustering) så att processorkortet inte matar någon svärta till LCD-styrkortet. Då blir bilden hur bra som helst, bortsett från att den ju då har riktigt dålig kontrast. Om jag rycker ut kabeln mellan LCD-styrkortet och processorkortet så blir bilden svart, så jag misstänker att felet ligger på processorkortet. Dock så ligger matningen till LCD-styrkortet på samma kabel, så det är svårt att säga säkert, men det utesluter i alla fall panelfel.
Har någon någon aning om vad som skulle kunna orsaka det här felet? Jag ska lägga upp några bilder när jag kommer hem idag, om det hjälper.
32" LCD: Svart blir rött?!
-
Freezer7Pro
Re: 32" LCD: Svart blir rött?!
Hmm, exakt samma fel har jag varit ute för, fast på en 32” fujitsu siemens. Kanske samma innanmäte?.
I vilket fall som hälst så gav jag upp tillslut.
Det hade varit väldigt intressant att få reda på vad felet var, om någon lyckats knäcka det.
I vilket fall som hälst så gav jag upp tillslut.
Det hade varit väldigt intressant att få reda på vad felet var, om någon lyckats knäcka det.