Några frågor om petskydd.

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
Knyttet

Re: Några frågor om petskydd.

Inlägg av Knyttet »

Cosmox tjej här... Ville bara säga tack för alla tips och synpunkter :)
Nerre

Inlägg av Nerre »

För att barnet skall förstå en varning måste det nog vara 5-6 år gammalt.

Jag såg ett avsnitt av Dr Phil där de provade på ett dagis, att lämna en pistol liggande på bordet. Dagisfröken talade om för alla barnen att den var jättefarlig och ingen fick röra den. När hon hade gått tog det nog mindre än en minut innan en av ungarna tog upp pistolen och började sikta med den.

I samma avsnitt så var barnen ute i en lekpark och lekte. Och programmets producent (som barnen aldrig hade träffat) kom och frågade 3-4-åriga flickor om de ville följa med till bilen och titta på en hundvalp. Det ville barnen, trots att deras föräldrar alltid hade tjatat om att aldrig följa med främlingar.

Logiska resonemang kommer inte förrän i skolålder för de flesta. Och man brukar säga att ett barn under 12 år inte är tillräckligt utvecklat för att kunna cykla ensam i trafiken.
Spket

Inlägg av Spket »

Se till att ni inte har någon sax eller liknande liggandes framme bara.
Min mamma syr mycket och har gjort det i många år. När min äldsta storebror var 3-4 (född 1976) så hittade han en av mammas tygsaxar och tyckte att sladden till symaskinen behövdes kortas av. Tur som det var så hade saxen plasthandtag så han fick ingen stöt men det vart ett stort hack i saxen. Vi har kvar den än idag :)
Skriv svar