Telecourier system 900 information sökes

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Joe

Telecourier system 900 information sökes

Inlägg av Joe »

Kanske inte rätt forum, men man vet aldrig..

Jag införskaffade för länge sen en teleCOURIER demoväska U990 S
Den består av U950C, T940PX, V980, T980RI, En bunt U910D, U910S och U920

Jag funderar på att modifiera lite lätt så att det blir en besöksindikeringssystem typ som tråden "Solcellsdriven passagekontroll".

Det följde med några broschyrer på systemet, men jag skulle vilja få tag i manualer till prylarna..
Ascom verkar ha köpt Telecourier och det säljs fortfarande i modernare tappning.
Så antagligen är det inte sugna på att lämna ut något..

Såg att det auktionerades ut ett passande manöverbord på ETA 2009 (Ö23) men det är ju för sent nu.. :doh:

Och för ni som inte har en aning och inte orkar googla så är teleCOURIER ett lokalt personsökarsystem.
Användarvisningsbild
digitaliz

Re: Telecourier system 900 information sökes

Inlägg av digitaliz »

Troligen finns det en serieport nånstans som du kan skicka meddelanden på enligt ESPA-protokollet.
Joe

Inlägg av Joe »

Intressant!
Någon serieport finns inte då de hänvisar till en speciell burk med RS-232 anslutning.
Troligtvis för att system bussen kör RS-485, men det går lika bra att koppla in sig där.
Men det blir plan B för jag tror att T940PX har inbyggd ingångar för signalkontakter, men vet inte hur de konfigureras..
Användarvisningsbild
digitaliz

Inlägg av digitaliz »

Jag har sett några telecourier-anläggningar "live", men aldrig sett någon manual... :(

Om du kopplar in en sniffer på 485-bussen så kanske det går att räkna ut hur den fungerar. Ta t.ex. http://www.serial-port-monitor.com/ och spela in kommunikationen medan du aktiverar ingångarna.
Skriv svar