Takhögtalare i köket!

Planering och tankar kring eventuella framtida projekt.
watti

Takhögtalare i köket!

Inlägg av watti »

Hej, Funderar på att sätta in några dolda högtalare i taket, Högtalarna och förstärkar delen är väl inga problem. Tänkte mer vart styr man detta ifrån, vart kommer ljudet, Vill gärna ha typ Radio / Mp3 eventuellt att jag kan steama via nätverket. Men Vi börjar med Mp3 / Radio. Så finns de någon snygg lösning man kan bygga om eller liknande? Kom med ideer!
:D

// Mvh Simon
Pajn
Kontakt:

Re: Takhögtalare i köket!

Inlägg av Pajn »

Personligen skulle jag använda en liten pc med en mpc klient (och möjligtvis även mpdservern om du inte vill ha den på en annan dator) Då kan du styra den från valfri dator/annan enhet med mpc klient (finns tex för både android och iphone). Det finns även webbgränssnitt att installera så att du kan styra den med valfri enhet som klarar "riktiga" webbsidor.
watti

Inlägg av watti »

Tackar för svaret :)
Tänkt i dessa banor, fördelen är väl att den klarar i stort sätt allt.

Minus måste då bli att den inte är lika strömsnål som en radio, inte så billig, relativt lång boot tid. Finns de ingen väggradio modul som i stortsätt kan styras från en fjärr, Tänkte gömma undan den i en ram eller långt inne i ett skåp.

Mvh Simon
laban12

Inlägg av laban12 »

Logitech Squeezebox Duet - den använder jag.
Mottagare i vardagsrummet, tvrummet och badrummet.
Allt styrs med samma wlan-fjärr. Individuellt eller synkat.
Användarvisningsbild
Electricguy

Inlägg av Electricguy »

kjell har en radio som är gjord för att monteras i tak. kolla på den kanske :) sen kan man ju bara köra med FM sändare från vad man nu vill spela från.
Skriv svar