Köpte iaf instrumentet, men fick inte direkt en fungerande pryl.

Ett effektmotstånd har brunnit någon gång och blivit bytt. Tyvärr var arbetet inte direkt bra utfört (en riktig "kallödning") och motståndet glappade som f*n. Dessutom ser ni skicket på ena kretskortet, samt att instrumentet uppenbarligen någon gång tappats samt reparerats.
Dessutom funkar inte strömmätningen, och de övriga multimeterfunktionerna verkar behöva kalibreras.
Är detta skäl nog för att kunna kräva ett återköp. Kontaktade säljaren (en 20-åring) igår och han sa förstås att instrumentet var helt när han provade det. Antar att han satte i batterier (för någon nätadapter följde inte med) och kollade så att det startade, vilket det iofs gör. Dock så larmar den konstant för low battery, även om man kör med nätadapter.
Annonsen
Säljaren skulle snacka med sin far, som tydligen ägt instrumentet och kolla om mina iakttagelser stämmer. Jag fick känslan av att han vill försöka mörka allt, och för att försöka få ett så bra slut som möjligt på detta så har jag erbjudit att stå för returfrakten om jag får tillbaks det jag betalat hittils. Hur skulle ni gjort?