Elmotorn, hur funkar den?

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Pajn
Kontakt:

Re: Elmotorn, hur funkar den?

Inlägg av Pajn »

Får jag kapa tråden och fråga hur en borstlös motor funkar? Bara på skoj..
Användarvisningsbild
TomasL
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av TomasL »

På samma sätt fast tvärtom.
Ett fast magnetfält som roterar och ett roterande magnetfält som inte roterar.
Användarvisningsbild
HUGGBÄVERN
Tidigare soundbrigade
Kontakt:

Inlägg av HUGGBÄVERN »

Kramash skrev:Skönt! Fyfan, tack för all hjälp. Höll på ge upp en stund där. Tack!
Ni borde förresten fixa ännu flera smilyes, denna räcker inte för att visa min tacksamhet :D.
De här är bra: :bravo: :tumupp: 8) :idea: :whoho: :wacko: :drool: :tomte: :waving: :lucia: :tårta: :happy:

Ska jag vara sur gammal gubbe, skulle jag säga det jag alltid sa till mina elever när jag jobbade som lärarvikarie: Lyssna inte på vad jag säger och gå inte på vad som står i böckerna, TÄNK SJÄLVA! Försök fatta sambanden utan att någon matar er med de rätta svaren.

Jag tror många av degens unga medborgare inte kopplar på full processorkraft utan är så vana att det stoppas in CD och DVD med kompletta scheman och svar på alla uppgifter. Alla svar fanns i den bild du själv bifogat i ditt första inlägg. Hade du mediterat över den någon minut hade svaret varit givet.

Välkommen in. Tappa nu inte sugen för att du fått menande kommentarer, sådant lär man sig massor på. Fundera nu ut ett kul elektronikprojekt (motorstyrning!!!) och visa lite fram- och bakfötter. :)
Skriv svar