Kompilera C++ kod.
- Housepainter
- EF Sponsor
Re: Kompilera C++ kod.
Unix är inget för mig. Det är som kompilatorer, man behöver fixa massa grejor vid sidan för att få allting att fungera. 
Jag vill installera med en exe-fil och sedan skall allting vara klart.

Jag vill installera med en exe-fil och sedan skall allting vara klart.
Jag föredrar att installera med apt så funkar allt direkt istället. Du kanske borde prova en linuxdist på den här sidan nya millenniet? 

- Housepainter
- EF Sponsor
Jag har testat Ubuntu. Hur mycket ni nördar än tycker att unix är bättre och smidigare, så är det inte det för gemene man. Inte i det stora hela. Det är säkert mycket bättre på många vis med någon linuxdist. Men inte för alla.
Nu ska vi inte dra igång ett OS krig bara för att jag tipsa om en C++ kompilator, självklart finns den även för de som föredrar MS OS.
Housepainter: lycka till med lärandet av programmering!!
Housepainter: lycka till med lärandet av programmering!!

Kör du med Visual Studio bara! Det står sig utmärt i vilken jämförelse som helst.
Man må säga mycket skit om diverse Microsoft applikationer, men deras Visual Studio versioner har alltid fungerat mycket bra.
Man må säga mycket skit om diverse Microsoft applikationer, men deras Visual Studio versioner har alltid fungerat mycket bra.
http://www.cygwin.com/ Då får du tillgång till GCC vilket gör att du kan följa de flesta guider. Dessutom får du ett förvånansvärt bra shell.