Ända sen jag såg en pistmaskin för första gången när jag var sisådär 7-8 år så har jag varit fascinerad av dem. Jag har funderat ganska länge på att bygga en radiostyrd modell men gett upp tanken gång på gång p.g.a. att jag inte kom på nåt bra sätt att göra larvbanden och att hitta några i lagom storlek och till ett vettigt pris är nog bara att glömma

Men så häromdan när jag satt o kollade på Wall.e så fick jag en smärre uppenbarelse: en bit vävarmerad gummislang, massor av popnit och några meter aluminiumvinkel, svårare än så ar det ju inte

Snabbt som tusan var jag nere i källaren för att göra en proof-of-concept. Jag klippte en bit ur en slangbit, borrade ett hål i den, tog första bästa aluminiumbit, borrade ett hål i den med också i med en popnit. Och se på f*n det funkade

Efter inköp av popnit och 8 meter aluvinkel, 10x10x1mm så blev det till att försöka knåpa ihop ett helt larvband, resultatet syns nedan:

Till drivning hade jag tänkt använda såna här skruvdragarmotorer från jula (149 kr/st tror jag):

Hjulen ser ut så här:

Till att börja med hade jag tänkt göra en prototyp med kabel till kontrollenheten men alla batterier o.dyl ombord så att jag senare kan konvertera till RC om den funkar tillfredställande innan jag vet det vill jag inte lägga ut en massa pengar på radiostyrning.
Ett larvband med hjul klart (tror jag ska ha ett hjul till

Mer kommer när jag hunnit lite längre, skulle vara kul om det hann bli ett första tet innan snön försvinner, men det är nog lite väl optimistiskt kanske.
Edit: Jag vet att bilderna är för breda, ska fixa det.
Edit: Fixat!