Nån som har erfarenhet av PIC18 J-serien?
Nån som har erfarenhet av PIC18 J-serien?
Det ryktas att J-serien av PIC18 skall vara problematisk, nån som har erfarenhet av detta?
Re: Nån som har erfarenhet av PIC18 J-serien?
Det enda jag tänker på med J-serien, är att det möjligen skulle vara samma Ethernetmodul i J60-varianten som i den separata Ethernetkontrollern. Den hade tydligen vissa buggar. Är det samma modul i PIC så kanske där finns samma buggar.
Annars vet jag inget.
Annars vet jag inget.

Vad skulle det vara för rykten?
Det jag hört om "J" serien är att de är en "budget variant" eftersom de klarar av max 3.3V och inte har något eeprom.
hittade en liten sida om kring skillnader att köra på 3.0, 3.3 och 5V det verkar som att det kan bli lite småproblem om man bara byter ut sin mcu på en redan färdig design.
http://www.microchip.com/stellent/idcpl ... odeId=2530
Det jag hört om "J" serien är att de är en "budget variant" eftersom de klarar av max 3.3V och inte har något eeprom.
hittade en liten sida om kring skillnader att köra på 3.0, 3.3 och 5V det verkar som att det kan bli lite småproblem om man bara byter ut sin mcu på en redan färdig design.
http://www.microchip.com/stellent/idcpl ... odeId=2530
Skall Du ha den till programutveckling så glöm inte att läsa specen för flash endurance.
Jo, hmm, såg det mellan 100 och 1000 ggr.
3,3V är inga problem, skrivning mm bör inte vara nått problem i slutändan, möjligtvis att man bränner några kretsar under utvecklingen.
Vad som möjligtvis kan bli ett problem är "Data Retention" 10 år i värsta läget, det tål att fundera på.
Billiga är dom dock.
3,3V är inga problem, skrivning mm bör inte vara nått problem i slutändan, möjligtvis att man bränner några kretsar under utvecklingen.
Vad som möjligtvis kan bli ett problem är "Data Retention" 10 år i värsta läget, det tål att fundera på.
Billiga är dom dock.