TIPS: SparkFun ger bort prylar
Re: TIPS: SparkFun ger bort prylar
Hur många steg är det? Jag "sitter fast" på shipping options just nu.TommyT skrev:Är på sista sidan med min order nu så detta kommer nog kanske gå vägen, gäller att vara tålmodig
jag kommer inte heller in, har försökt ett bra tag, men det verkar ganska kört nu
Tycker inte det är helt obegripligt när det rör sig om 10000 paket á max 100$ som ges bort till frakt kostnaden endast, troligen sitter hela deras kundstock och väntade på att klockan skulle nå målet och att servern ska ta allt på samma sekund/minut tror jag kan bli segt.
Ni som har kommit en bit, sitter ni och refreshar fraktalternativen och liknande? Det enda jag kan uppdatera är varukorgssidan. Klickar jag checkout och får "sidan kan inte visas" och sen uppdaterar så får jag kontakt med servern men sidan är tom oche det står "klar" i firefox...
Samma här... Sitter och väntar på att Checkout sidan ska komma upp.
Kul tävling.
Killen med bästa svarstid får 100$
Jo man är ju lite grinig (gratis är ju gott) men nog hade dom väl kunna hittat på något roligare.
/Ola
Killen med bästa svarstid får 100$
Jo man är ju lite grinig (gratis är ju gott) men nog hade dom väl kunna hittat på något roligare.
/Ola
Det jag menar är att det verkar som att man måste gå tillbaka och få kontakt med varukorgssidan för att kunna klicka checkout. Att uppdatera checkoutsidan funkar inte för mig iaf. får jag kontakt där är sidan tom. Så oddsen att få kontakt med varukorgen, sedan kontakt med checkoutsidan på första försöket , och sen betalsidan...=extremt små odds.
Det går i alla fall väldigt mycket långsammare än vad jag trodde! Mycket mindre än en tiondel är ju borta. Men inte konstigt eftersom ingen lyckas komma in :/
steppen7: Jo, jag hade exakt samma problem med att registrera mig, men det lyckades jag med nu i alla fall
steppen7: Jo, jag hade exakt samma problem med att registrera mig, men det lyckades jag med nu i alla fall

Helt underbart. Fick den glada texten att jag hade möjlighet att få ordern "gratis", efter ytterligare ett par uppdateringar av sidan så hamnar jag på LOGIN SIDAN. Utkastad. Inget mail om någon order. 45 minuter åt h-vete.
steppen7/squiz3r: det verkar stämma att man måste gå från shoppingkorgen...
Några tips, så här i efterhand:
Jag reggade mig igår och gjorde en varukorg, då var sidan seg men inte som nu. La in alla adresser och allt så det var klart. När klockan tickat ner till 0 var det bara trycka på checkout. Om man får sidan "Balbal timed out" så ska det finnas en knapp i firefox där det står "Retry", använd den. Till slut går det och ingen info har gått förlorad. Om man bara får en tom sida använd F5.
about:config -> keep alive = höj värdet. Jag är på sista sidan och trycker frenetiskt på retryknappen. Förhoppningsvis går det vägen. Har hållit på 50 minuter, ganska galet vad man gör för lite gratissaker.
Det handlar inte om snabbast svarstid, det är mest random vilka connections databasservern droppar eller inte. Dessutom fanns det ju en annan tävling där man kunde vinna x-antal dollar att handla för genom att gissa hur länge servern står pallet eller hur länge dom hundratusen räcker.
En sak att tänka på är att det kommer förmodligen bli tull på varorna.
Jag reggade mig igår och gjorde en varukorg, då var sidan seg men inte som nu. La in alla adresser och allt så det var klart. När klockan tickat ner till 0 var det bara trycka på checkout. Om man får sidan "Balbal timed out" så ska det finnas en knapp i firefox där det står "Retry", använd den. Till slut går det och ingen info har gått förlorad. Om man bara får en tom sida använd F5.
about:config -> keep alive = höj värdet. Jag är på sista sidan och trycker frenetiskt på retryknappen. Förhoppningsvis går det vägen. Har hållit på 50 minuter, ganska galet vad man gör för lite gratissaker.
Det handlar inte om snabbast svarstid, det är mest random vilka connections databasservern droppar eller inte. Dessutom fanns det ju en annan tävling där man kunde vinna x-antal dollar att handla för genom att gissa hur länge servern står pallet eller hur länge dom hundratusen räcker.
En sak att tänka på är att det kommer förmodligen bli tull på varorna.
Senast redigerad av TommyT 7 januari 2010, 17:53:13, redigerad totalt 1 gång.