Någon som har erfarenhet av KJN
Någon som har erfarenhet av KJN
Har tittat lite på och funderar lägga en beställning av alu-profiler hos KJN i UK.
http://www.aluminium-profile.co.uk/
Dom är inte jättebilliga, men ger ett seriöst intryck på deras hemsida. Har dock aldrig hört någon som haft med dom att göra. Någon här som har erfarenhet av dem?
http://www.aluminium-profile.co.uk/
Dom är inte jättebilliga, men ger ett seriöst intryck på deras hemsida. Har dock aldrig hört någon som haft med dom att göra. Någon här som har erfarenhet av dem?
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
Re: Någon som har erfarenhet av KJN
Men ta och beställ och berätta för oss andra hur pass bra/dåligt och dyrt/billigt det blev. Någon måste ju vara först så då kan väl du ställa upp på detta, eller?
Känns som om http://www.alucon.se/ blir billigare med frakt men man vet aldrig. Om inte annat smidigare
Jag har jämfört Alu-Con med KJN och World of Cnc. 8 st 1000 mm långa 60*60 mm profiler.
World of Cnc: 233 pund*11,25=2621+ moms INKLUSIVE frakt (Frakten kostar 400:- för övrigt)
KJN:152 pund*11,25=1710+moms UTAN frakt. Står ej vad frakten kostar,måste kontakta dem.men det borde inte bli så mycket dyrare än W.o Cnc.
Alu-Con: 3142:- +moms inklusive postförskott och frakt.
Slutsats, det behöver inte bli dyrare att beställa från England.
Jag har själv beställt från World of Cnc, det fungerade fint men tog lite tid. Mest kanske för att de inte hade en av mina grejer på lager.
World of Cnc: 233 pund*11,25=2621+ moms INKLUSIVE frakt (Frakten kostar 400:- för övrigt)
KJN:152 pund*11,25=1710+moms UTAN frakt. Står ej vad frakten kostar,måste kontakta dem.men det borde inte bli så mycket dyrare än W.o Cnc.
Alu-Con: 3142:- +moms inklusive postförskott och frakt.
Slutsats, det behöver inte bli dyrare att beställa från England.
Jag har själv beställt från World of Cnc, det fungerade fint men tog lite tid. Mest kanske för att de inte hade en av mina grejer på lager.
täppa3
>World of Cnc: 233 pund*11,25=2621+ moms
britiska VAT är 17% svenska moms 24%
om en firma levererar över ett vist belopp till annat EU land
skall ett moms kontot upprättas i detta land.
Anas är det levereande landets moms som skall tagas ut.
MEN det finns undantag som böcker är monsfria i Englad.
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
Och sen när då har den svenska momssatsen blivit ändrad till 24%?britiska VAT är 17% svenska moms 24%
Jag har handlat från Tyskland och England flera gånger.GFEF skrev:täppa3
Som företagare betalar jag ingen moms inom EU. Företaget i fråga tar inte ut någon moms vid försäljningen.
Momsen redovisar jag dock sen på momsdeklarationen. Men jag lägger på den vid en kolumn och drar av den vid en annan så resultatet blir noll.
Jag är dock inte säker på vad som gäller för privatpersoner.

Enl. konsumentverkets hemsida:
Köp på distans - Internet, postorder, TV-shop
Om du handlar via Internet eller postorder från ett företag i ett annat EU-land gäller speciella skatteregler. Ett Internet- eller postorderföretag som säljer till kunder i Sverige ska vara momsregistrerat här om den sammanlagda årsomsättningen överskrider 320 000 kronor. Om beloppet inte överskrids redovisar säljaren moms i sitt eget land. I det fallet betalar du den momssatsen som tillämpas i säljarens hemland. Överskrids beloppet ska säljaren betala moms enligt svenska skattesatser, det vill säga 25 procent. Då måste du betala svensk moms.
dvs. det är troligt så att det endast är engelsk moms (17%) som ska betalas.
Köp på distans - Internet, postorder, TV-shop
Om du handlar via Internet eller postorder från ett företag i ett annat EU-land gäller speciella skatteregler. Ett Internet- eller postorderföretag som säljer till kunder i Sverige ska vara momsregistrerat här om den sammanlagda årsomsättningen överskrider 320 000 kronor. Om beloppet inte överskrids redovisar säljaren moms i sitt eget land. I det fallet betalar du den momssatsen som tillämpas i säljarens hemland. Överskrids beloppet ska säljaren betala moms enligt svenska skattesatser, det vill säga 25 procent. Då måste du betala svensk moms.
dvs. det är troligt så att det endast är engelsk moms (17%) som ska betalas.