Brofackverkssimulator

Robot, CNC, Pneumatik, Hydraulik, mm
Jonas L
Inlägg: 432
Blev medlem: 14 juli 2009, 14:28:41
Ort: Karlshamn

Re: Brofackverkssimulator

Inlägg av Jonas L »

16278p

...men vafan...varför ska sådana här saker dyka upp. De tar alldeles för mycket tid :shock:

Bana 16 måste jag ha gjort något stort misstag på dock. Mitt resultat blev $56. Hur gjorde du, Oscar, för att få $1302???
Oscar
Inlägg: 29
Blev medlem: 12 april 2005, 23:16:49
Ort: Finnerödja

Re: Brofackverkssimulator

Inlägg av Oscar »

På bana 16 byggde jag brofästen i trä samt la träbro mellan fästena, sedan stadgade jag upp bron med trianglar på ovansidan. Följande fungerar riktigt bra, hur stabil som helst.
Bild
Dock får man inga 1302p då, för att få det eller mer kan man exempelvis ta bort några av stagen i lösningen ovan.
Bron blir instabilare dessto mer man tar bort :humm: så man kan nog få justera några gånger innan det håller.
Det kanske är någon som har en ännu bättre lösning på brobygget på bana 16 än vad jag har, -posta den här isf :!:
Bild
Jonas L
Inlägg: 432
Blev medlem: 14 juli 2009, 14:28:41
Ort: Karlshamn

Re: Brofackverkssimulator

Inlägg av Jonas L »

Hum, jag lyckas inte riktigt kopiera din bro. Jag ser att du har gjort något skumt i kanterna, jag inser att det är för att de inte ska sparka ner bron, men jag inser inte hur det är gjort.

Jaja, nu ska jag inte lägga mer tid på detta. Slutresultatet:

Bild
Användarvisningsbild
MadModder
Co Admin
Inlägg: 30155
Blev medlem: 6 september 2003, 13:32:07
Ort: MadLand (Enköping)
Kontakt:

Re: Brofackverkssimulator

Inlägg av MadModder »

skit också... klarade spelet med drygt $10000, och höll på med längdutmaningen, när jag såg att klockan var 03:15... :P
Jag som skulle lägga mig i tid! Har ju saker att göra på dagen imorrn... :doh: :lol:
Skriv svar