Det jag tror är bränt är detta
Stor bild
Jag tycker att det är lite konstigt om den inte är trasig där eftersom jag inte få samma resultat om jag mäter på de två traffona, och de verkar ju vara exakt lika dant inkopplade.
Om jag belyser skärmen utifrån så får jag ändå inte någon bild över huvud taget.
Men nätdelen verkar också vara kass. Jag lödde på två sladdar från kontakten där lågspänningskortet får strömmen ifrån och där va det 0v. Lysdioden som visar om skärmen är på blinkar till när man trycker i strömsladden, om det inte bara var någon minutsedan sist för då händer inget alls, men sen slocknar den igen. Och denna gången när jag kopplade in skärmen så verkade det som om bakgrundsbelysningen tändes i 1/10-dels sekund eller så (och lysdioden blinkade till samtidigt). Skakar man lite på skärmen så hör man ett svagt "elektriskt surrande ljud". Så det låter ju som glappkontakt...
Dessa fyra kondingarna på sekundärsidan ser ut att vara aningens uppsvälda. Kan de va de som är felet tro??
Stor bild
Jag kommer inte åt att mäta på kretskorten när den är inkopplad... Men jag har i alla fall mätt över kondingarna så att det inte är kortslutning, och det är det inte.