Artcam
Re: Artcam
det e det att jag ska gravera en textskylt, och då blir det su supernajs med v-carving i artcam.
Vi får ta det igen, å lite saktare.
Och till sist, vad använder ni för postprosessor?
Har du ens provat det jag föreslog, och om, vad blev fel?
Och till sist, vad använder ni för postprosessor?
Har du ens provat det jag föreslog, och om, vad blev fel?
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
De är ingen idé jojje att försöka då mattgus har kört in i en återvändsgränd och gett sig fan på att hans idér bara ska fungera.
men det var då själve f.., ja nu har jag sett dom flesta av film tutorials'arna, skrivit ut och läst 300 sidor om detta program, börjar förstå hur det funkar.
Postprosessor körde JAG också mach2.
Frågan var om någon råkat ut för tidigare nämnt problem med mach3 vs. artcam och vad NI använder för postprosessor.
Versionen är pro2008.
Postprosessor körde JAG också mach2.
Frågan var om någon råkat ut för tidigare nämnt problem med mach3 vs. artcam och vad NI använder för postprosessor.
Versionen är pro2008.
Meddelar bara att jag har lagt ner Artcam nu, Vcarve pro v5 är nu installerat och var suveränt lättjobbat och enkelt att lära. även för en korkad Dalmas.
Nu kan man v carva skyltar på 2,5 x 1,7 meter.
//MG
Nu kan man v carva skyltar på 2,5 x 1,7 meter.
//MG
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
Du tycks vara gjord av guld som kan slänga dig med så mycket pengar till program licenser 

600 dollar var prisvärt tyckte jag. Det är ju en ganska liten del av vad min kompletta maskin har kostat att bygga, med linjärlager och riktig z-slid med kulskruv, planetväxlar med snäva toleranser till X & Y axlarna.
Men jämför man med vad licenserna kostade till Mach3 och Sheetcam så e det väl kanske dyrt, iaf. om man inte ska bruka maskinen kommersiellt.
//MG
Men jämför man med vad licenserna kostade till Mach3 och Sheetcam så e det väl kanske dyrt, iaf. om man inte ska bruka maskinen kommersiellt.
//MG