Jag har varit i kontakt med Axis som hänvisar till auktoriserade verkstäder som hänsvisar till andra osv. Orkar inte leta efter orginal IR-filter längre utan tänkte prova om inte en helt vanligt IR-filter som sitter i vilken webcamera som helst kan funka? Storlek på filtret är ca: 10x10mm. Jag behöver bara filtret så det spelar ingen roll om webkameran är trasig, inte heller spelar upplösning eller annat någon roll... För att spara porto så funkar det bra att bara skicka filtret om det går att ta loss utan att det går sönder
Sökes/Önskas: Skrotad webcam eller IR-filter
Sökes/Önskas: Skrotad webcam eller IR-filter
Är det någon vänlig själ som kan tänka sig att skänka en webkamera mot porto? Jag behöver IR-filtret för att byta ut mitt förstörda filter i en Axis 210. Förra ägaren har tydligen "gjort ren" filtret men valt att använda någon stark rengöringsvätska som förstört "coatingen"... Filtret är nu grumligt och bilden blir alltså inte optimal
Jag har varit i kontakt med Axis som hänvisar till auktoriserade verkstäder som hänsvisar till andra osv. Orkar inte leta efter orginal IR-filter längre utan tänkte prova om inte en helt vanligt IR-filter som sitter i vilken webcamera som helst kan funka? Storlek på filtret är ca: 10x10mm. Jag behöver bara filtret så det spelar ingen roll om webkameran är trasig, inte heller spelar upplösning eller annat någon roll... För att spara porto så funkar det bra att bara skicka filtret om det går att ta loss utan att det går sönder
Re: Sökes/Önskas: Skrotad webcam eller IR-filter
Webbkameror har ofta betydligt mindre IR-filter än 10x10mm, snarare 4x4mm eller så... och ofta som en coating på en lins...