Hej!
Sitter och funderar på att beställa :
http://enshop.avrvi.com/jtagicemkiiclone.html
Någon som handlat där förrut? Eller som köpt kopior tex på ebay och dylikt (är säkert samma som denna isf)?
Fungerar programmeraren bra? Vad jag förstod så ska det vara 100% kopia av atmels - dvs, firmware uppdatering tex via AVRStudio skall fungera
(Chattade online med någon som jobbar på avrvi.com).
Kina-kopia av Atmel JTAG ICE MkII- erfarenheter?
Re: Kina-kopia av Atmel JTAG ICE MkII- erfarenheter?
Jag har handlat mycket här: http://www.sureelectronics.net/ Bra grejer och bra pris, 2 veckor leveranstid (ibland lite mer).
Dom verkar ha samma om man söker på AVR.
Titta lite mer på det godiset han har.
Dom verkar ha samma om man söker på AVR.
Titta lite mer på det godiset han har.
Det finns ganska många trådar på AVRfreaks forum som avhandlar kloner, se t.ex här, här och här
Jag använder själv originalet och är inte jätteinsatt i klonernas värld, men av forumposter att döma så verkar det i vissa fall fungera klockrent, i vissa fall fungera lite halvknackigt och i vissa fall knappt fungera öht. Samma gäller firmwareuppdateringar, vissa säger att det inte är något problem medan andra rapporterar konstigheter. Jag säger varken bu eller bä, men visst innebär det en viss chansning att köpa klon..
Vilka specifika funktioner är du är ute efter? Debugging? Programmering av AVR32?
Jag använder själv originalet och är inte jätteinsatt i klonernas värld, men av forumposter att döma så verkar det i vissa fall fungera klockrent, i vissa fall fungera lite halvknackigt och i vissa fall knappt fungera öht. Samma gäller firmwareuppdateringar, vissa säger att det inte är något problem medan andra rapporterar konstigheter. Jag säger varken bu eller bä, men visst innebär det en viss chansning att köpa klon..
Vilka specifika funktioner är du är ute efter? Debugging? Programmering av AVR32?
Hej,
Köpte en via sureelectronic. Funkar kanon.
Firmwareuppdatering gick smärtfritt igenom, och fungerar i Windows 7 (x64) samt AVRStudio32.
Hatten: AVR32 (UC3) och debuggning var tanken med den
Köpte en via sureelectronic. Funkar kanon.
Firmwareuppdatering gick smärtfritt igenom, och fungerar i Windows 7 (x64) samt AVRStudio32.
Hatten: AVR32 (UC3) och debuggning var tanken med den

Skönt att den funkar! Hur mycket fick du hosta upp, $99 + frakt?
Din klon är faktiskt bättre i ett avseende, den har en ordentlig flatkabel ut istället för den värdelösa FFC-kabel som Atmel envisas med.
UC3 säger du, kör du utvecklingskort eller hemsnickrat?
Din klon är faktiskt bättre i ett avseende, den har en ordentlig flatkabel ut istället för den värdelösa FFC-kabel som Atmel envisas med.
UC3 säger du, kör du utvecklingskort eller hemsnickrat?