AVR isp kontakt
AVR isp kontakt
Hejsan
Började experimentera med AVR programmering i våras men jag fick skumma felmeddelande från programmeraren efter ca en vecka. Nu tänkte jag försöka igen.
Jag har en AVRispmkII men jag har inte hittat någon kontakt som passar till den 6-poliga ISP kontakt som sitter ansluten till programmeraren. Är det någon här som vet var man får tag på en kontakt (med stift, det är en hona i programmeraren) som man kan löda fast i ett hålkort så att jag kan göra ett ordentligt experimentkort.
Vänliga Hälsningar
jonas
Började experimentera med AVR programmering i våras men jag fick skumma felmeddelande från programmeraren efter ca en vecka. Nu tänkte jag försöka igen.
Jag har en AVRispmkII men jag har inte hittat någon kontakt som passar till den 6-poliga ISP kontakt som sitter ansluten till programmeraren. Är det någon här som vet var man får tag på en kontakt (med stift, det är en hona i programmeraren) som man kan löda fast i ett hålkort så att jag kan göra ett ordentligt experimentkort.
Vänliga Hälsningar
jonas
Re: AVR isp kontakt
Det är en vanlig tvåraders stiftlist med 2.54mm pitch. Finns överallt...
Kapa t.ex en 2x5pol: 43-702-27
Kapa t.ex en 2x5pol: 43-702-27
det går att köpa t.ex. 2x10 eller 2x36 pol och sedan bryta dem i rätt längd (2x3). Så får du flera på en gång.
- Swech
- EF Sponsor
- Kontakt:
Jag har beställt honor också, är inte säker på om de kom med förra sändningen....
skall kolla...
Swech
skall kolla...
Swech
- Swech
- EF Sponsor
- Kontakt:

Det är denna modell fast 6 polig, den var restad sist gång men kommer in i mitten på nästa vecka
Den är klämbar på 1.28mm flatkabel (standard m.a.o)
Swech
- Swech
- EF Sponsor
- Kontakt:
http://swechtrading.se/zencart/index.ph ... Path=59_75
Nu har jag äntligen hunnit lägga upp AVR också...
Swech
Nu har jag äntligen hunnit lägga upp AVR också...

Swech