T: Stockholmbor som fraktare

SmourF
Kontakt:

T: Stockholmbor som fraktare

Inlägg av SmourF »

hej!

har insett att man kan fynda ibland i stockholm, och då min bror kör till stockholm kan han frakta gratis hem,

så jag undrar om det finns några stockholmsbor med bil som kan tänkas ställa upp vid sådana fall :) så man vet om man kan räkna med någon,

vet att vi har en bra atmosfär emellan här så jag tycker inte det borde vara några problem,

ersättning kommer GIVETVIS finnas för begäran!

skicka gärna PM, eller skriv här, kanske någon annan har nytta av en sådan tjänst ;)

MVH SmourF
salle

Re: T: Stockholmbor som fraktare

Inlägg av salle »

Gäller det även stopp på vägen, söderut som norrut.
Jag har en pryl som ska till Stockholm, jag kan fixa den till Linköping eller Norrköping men där verkar det vara stopp, vad skulle priset vara för fortsatt transport till överenskommen plats i Stockholm, om köparen är villig att betela ?

Salle
Användarvisningsbild
mrfrenzy
Co Admin

Inlägg av mrfrenzy »

Jag har en pryl liggandes i Stockholm som skulle behöva transporteras ner till Jönköping, så jag skulle gärna vilja utnyttja din brors tjänster till ett rimligt pris förstås.
SmourF
Kontakt:

Inlägg av SmourF »

kul att det fanns intresse, dock så verkar det för min brors räkning hehe :)

grejen är den att jag efterlyste denna tjänst för att jag, säkert många andra inte har möjlighet att komma åt det vi kanske fyndar,

givetvis finns det möjlighet för min bror att hjälpa är, dock är det rätt strikt då han knappt kan hjälpa mig, han har inte möjlighet att åka till specifika platser, hade han kunnat röra sig fritt hade inte denna tjänst behövts tyvärr :(

om det kan ske enkel och snabb på/av lastning på vägen blir sannorlikheten högre att han kan hjälpa till,

han är min storebror, så han är av gamla generationen, tyvärr lite hårdare, arbete är arbete typ hehe :)

är det stora grejer ni har i åtanke ? alltså sånt som man inte kan lasta med två/fyra händer ?

hade varit kul med någon i stockholm som har bil och körkort som kan agera som budbil mot ersättning, litar mer på er än posten tyvärr :( plus att det kanske kan bli något större ibland, man vet aldrig,

MVH ;)
Användarvisningsbild
mrfrenzy
Co Admin

Inlägg av mrfrenzy »

Vi får väl vänta på att någon stockholmare svarar ;)
Jag försökte köpa ett par skidor via blocket åt en bekant förra vintern. 9 av 10 i huvudstaden orkade inte åka till bussgodsterminalen ens om dom fick 200 för besväret.
StigH

Inlägg av StigH »

mrfrenzy..
Du har just fångat fjollträskarens attityd mot andra på en rad...
(Egen erf efter +20år i staden.. :tumupp: )
Användarvisningsbild
gOry
Kontakt:

Inlägg av gOry »

Det finns taxibolg i sthlm som gärna ställer upp! brukar bli billigare än att buda, Annars har jag tillgång till opel combo lättlastbil, allt hänger ju på betalning, vilka tider och krav. Kommer förmodligen att faktureras sånt fall,
Användarvisningsbild
colliman
Kontakt:

Inlägg av colliman »

Visst kan man ta en sväng ner till J-köping, eller andra metropoler nån gång i bland.

Jobbar med uppfiningar, som ger vissa stunder av väntan på delar.
Och här blir det inga pengar för en köpare finns.

Så för att dryga ut kassan kan jag åta mig en och annan körning, hämtning, och koll av vara hos köparen.

Kör personbil utan krok så inga 70" plasmaschärmar tack, bär gärna inte över 25Kg.
Men kör lungt å säkert som det gärna blir när man kommer upp i det 50+ och gasat av sig......

Sänd en intern förfrågan eller maila på: colliman@techemail.com

Go vinter på er. :mrgreen:
Skriv svar