Vart få tag i nickel/krom tråd till brödrost?
Vart få tag i nickel/krom tråd till brödrost?
Tråden är ca 1mm bred och 0.1mm hög. Helst fysisk butik i stockholm.
- jadler
- EF Sponsor
- Kontakt:
Re: Vart få tag i nickel/krom tråd till brödrost?
Det finns motståndstråd, sådan som bildar värme (mer än vanlig kopparledare) att köpa, men den platta modellen till brödrost har jag inte sett någonstans. Spontant skulle jag tippa att de företag som reparerar hushållsel har sådan tråd, om nu folk i gemen tycker att det verkar lönt att reparera en trasig brödrost. Dessa företag kanske inte vill sälja lös tråd, å andra sidan, utan föredrar att få debitera reparationen också.
Jag har betydligt tunnare tråd hemma, rund i genomskärning, tror jag köpte den på Clas Ohlson för länge sedan. Jag hade väl tänkt göra ett verktyg för att skära i frigolitplattor ungefär som med lövsåg.
Jag har betydligt tunnare tråd hemma, rund i genomskärning, tror jag köpte den på Clas Ohlson för länge sedan. Jag hade väl tänkt göra ett verktyg för att skära i frigolitplattor ungefär som med lövsåg.
Lagade den brutna delen genom att löda en ståltråd där. Blev lite gnistor när man rostade, men den verkar funka. Mission acomplished.
Ja, fan, det gjorde jag. Men det är inte i kontakt med brödet, som närmast ca 2 cm ifrån.
-
blir inte tråden glödande = den kommer smälta igen?
-