Rensa och uppdatera datorer vid boot

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)
Användarvisningsbild
Gildebrand

Re: Rensa och uppdatera datorer vid boot

Inlägg av Gildebrand »

Om man väljer en mapp som innehåller drivrutiner för datorn i sysprep.inf, kommer den att installera de drivrutinerna till rätt enheter då när sysprep körs?
Användarvisningsbild
Gildebrand

Inlägg av Gildebrand »

Jag har funderat lite till och provat lite. Och kom på att det inte finns någon anledning att formatera om datorn och installera om varje dag. Utan bara uppdatera de filer som har ändrats (går att göra genom xcopy /d).

men jag undrar hur jag ska kunna ta bort alla filer från datorn som inte finns på servern.
Användarvisningsbild
mrfrenzy
Co Admin

Inlägg av mrfrenzy »

Kolla in cwrsync, mycket snabbare än xcopy och kan också ta bort filer.

Jag tror dock att Windows kommer gå sönder om du tar bort och skriver över filer lite hursomhelst.
Användarvisningsbild
Gildebrand

Inlägg av Gildebrand »

Men jag tar ju inte bort filer "hur som helst".

Jag tar bort sånt som inte hör till och uppdaterar mot servern, så c: på hårddisken är exakt likadan som på servern.
Användarvisningsbild
mrfrenzy
Co Admin

Inlägg av mrfrenzy »

Jo men säg att nu användaren installerat ett program, det sprider ut ett antal filer, lägger in lite info i registret och registrerar några dller.
Registret kan du inte skriva över när systemet är igång, dllerna kommer du antingen inte kunna ta bort, eller så kommer det bli felmeddellanden vid nästa boot.
Användarvisningsbild
Gildebrand

Inlägg av Gildebrand »

fast tanken är att det ska inte göra medans windows är igång. allt ska ske innan windows startar.
Skriv svar