Ändra menyer i IE8
-
Ändra menyer i IE8
När internet explorer 8 installerats så är 'adressfältet'(där man anger tex. www.) överst och under kommer 'menyraden'(där arkiv, redigera mm är), kan man skifta plats på dessa rader?
Den tredje raden uppifrån är 'visa favoriter feeds och flikar' går denna rad att ta bort?
om möjligt utan att 'startsidan'(huset) försvinner?
Går det att ändra utseende på knapparna 'framåt' och 'bakåt'?
Tacksam om någon vet hur man gör detta!
/Anders
Den tredje raden uppifrån är 'visa favoriter feeds och flikar' går denna rad att ta bort?
om möjligt utan att 'startsidan'(huset) försvinner?
Går det att ändra utseende på knapparna 'framåt' och 'bakåt'?
Tacksam om någon vet hur man gör detta!
/Anders
Re: Ändra menyer i IE8
Jag har inte IE8 men det brukar ju i Windows-program gå att flytta runt verktygsfälten. Ibland måste man högerklicka och ta bort nån bock från "Lås verktygsfälten" eller välja Anpassa.
Vet inte om detta går att ändra men det finns ganska mycket i gpedit.
Skriv "gpedit.msc" i kör, eller starta den från ett cmdfönster.
I gpedit går du till Användarkonfiguration-Administrativa mallar-Windowskomponenter-InternetExplorer.
Finns även en del under Datorkonfiguration och resten på samma ställe.
Mest för begränsningar i större nätverk men det funkar hemma åxå.
T.ex. kan man ta bort den förhatliga sökrutan.
Nu sitter jag med win7 just för tillfället men är ganska säker på att sökvägen är densamma i både xp och vista.
Skriv "gpedit.msc" i kör, eller starta den från ett cmdfönster.
I gpedit går du till Användarkonfiguration-Administrativa mallar-Windowskomponenter-InternetExplorer.
Finns även en del under Datorkonfiguration och resten på samma ställe.
Mest för begränsningar i större nätverk men det funkar hemma åxå.
T.ex. kan man ta bort den förhatliga sökrutan.
Nu sitter jag med win7 just för tillfället men är ganska säker på att sökvägen är densamma i både xp och vista.
-
Tack
Har lyckats skifta övre och nästa rad med varandra samt fått bort flikar, gick in via 'kör' i startmenyn och skrev 'gpedit.msc' valde sedan:
Användarkonfiguration-Administrativa mallar-Windowskomponenter-InternetExplorer
'Visa menyraden ovanför navigeringsfältet' sattes till 'aktiverad'
'Inaktivera flikar' sattes till 'aktiverad'
För att få bort 'sökrutan' i övre högra hörnet ändrade jag i registret (regedit), skapade följande
registerpost:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Infodelivery\Restrictions
DWORD value NoSearchBox 1
Har inte lyckats ändra utseende på 'framåt' och 'bakåt'!
/Anders
Har lyckats skifta övre och nästa rad med varandra samt fått bort flikar, gick in via 'kör' i startmenyn och skrev 'gpedit.msc' valde sedan:
Användarkonfiguration-Administrativa mallar-Windowskomponenter-InternetExplorer
'Visa menyraden ovanför navigeringsfältet' sattes till 'aktiverad'
'Inaktivera flikar' sattes till 'aktiverad'
För att få bort 'sökrutan' i övre högra hörnet ändrade jag i registret (regedit), skapade följande
registerpost:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Infodelivery\Restrictions
DWORD value NoSearchBox 1
Har inte lyckats ändra utseende på 'framåt' och 'bakåt'!
/Anders
Det är lättare att aktivera "Hindra att Internet Explorer sökruta visas" i gpedit.
Det är iallafall lättare att hitta dit igen om man vill ändra tillbaka.
Det är iallafall lättare att hitta dit igen om man vill ändra tillbaka.

Tackar för denna info viste inte att detta gick att ändra, har själv stört mig på detta sedan den dag jag installerade IE8.
Skulle det gå att få se bilder på hur det såg ut före och sedan efter era ändringar?
Är väl visserligen Firefox det där? Det ser dock ungefär ut det samma i IE8 det enda är att jag inte får bort Favorit ikonen/raden, och "Hem" ikonen har gått upp i rök för mig verkar det som.

Det var den hårddisken i nu ja, ska fixa en bild till när jag byter igen.