Bästa sättet att överföra musik, lågnivå eller hög högnivå?
Re: Bästa sättet att överföra musik, lågnivå eller hög högnivå?
Intressant, men vad påverkar slingresistansen och varför just 5%?
Ett annat alternativ är att ha en lång S/P-dif sladd mellan dator & veranda. Allt går att köpa färdigt.
Mycket lärorikt inlägg xxargs, undrar också vad som händer om man överstiger 5%, mister man basen i ljudet?
S/P-dif verkar dyyrt, jag får utslag av dyra lösningar.
ristomemo ...... jag är bekväm så jag tror inte att det blir mycket mer än ljud från tuben på verandan. Vill jag lyssna på musik med bättre lljudkvalite så har jag en förstäkare och högtalare av sett för det på annan plats i huset. Men ölstol visst ....
S/P-dif verkar dyyrt, jag får utslag av dyra lösningar.
ristomemo ...... jag är bekväm så jag tror inte att det blir mycket mer än ljud från tuben på verandan. Vill jag lyssna på musik med bättre lljudkvalite så har jag en förstäkare och högtalare av sett för det på annan plats i huset. Men ölstol visst ....
- PHermansson
- EF Sponsor
- Kontakt:
Själv hade jag valt ett enklare datorhögtalarpaket för ett par 100-lappar (har ett 199-kronors Labtec i köket som låter helt ok) i kombination med en bärbar dator, helst en smidig sak som en Netbook. Då får man ju inte bara musiken utan kan även sitta och klicka runt på Youtube bäst man vill i jakt på det man vill höra.