Jag har problem med att delarna som jag skapar i Solidworks blir alldeles för stora.
Jag hann rita en hel del delar innan min dator började hacka och jag såg att en väldigt enkel del blev 1,7MB stor.
Materialet på delen hade jag satt till Beech dvs trälook. Detta gör att filen blir väldigt stor.
När jag väljer bort materialet så kommer jag ner till en filstorlek på ca 900kB. Fortfarande för stor.
Om jag skapar delen från början och inte anger något material så blir filstorleken ca 90kB.
Hur ska jag göra så att alla mina delar som jag ritat kommer ner i storlek utan att rita om dem?
Problem med stora filer i Solidworks
Re: Problem med stora filer i Solidworks
Hjälper det när du sparar det som "Save as" (spara som) efter det att du har tagit bort materialet ?
Vad har du för prestanda på burken ?
Per
Vad har du för prestanda på burken ?
Per
Vilken version av Sw är det frågan om ?
Någon av dom äldre versionerna, kanske det var SW-2007 hade ett fel så filer blev bara större o större, fast man tog bort grejer (features) i dom, så man fick ta SaveAs till ett nytt filnamn, då blev filerna små igen.
Någon av dom äldre versionerna, kanske det var SW-2007 hade ett fel så filer blev bara större o större, fast man tog bort grejer (features) i dom, så man fick ta SaveAs till ett nytt filnamn, då blev filerna små igen.
Versionen på Solidworks som jag använder är 2008.
För mig är det inte möjligt att minska filstorleken genom att spara som en annat filnamn efter att man tagit bort materialet. Filen behöll alltså sin storlek på 900 kB. Men om jag gav delen ett material med en enfärgad yta så lyckades jag få ner storleken till ca 120 kB.
Så nu är jag nöjd
Jag använder en Asus eee 1000h på 1,6GHz, 1GB i RAM och Intel GMA 950 128MB delat grafikminne.
Jag är medveten om att detta inte är någon superdator men jag har för närvarande problem med min stationära dator som är något vassare. Vad borde man ha för prestanda på en dator?
För mig är det inte möjligt att minska filstorleken genom att spara som en annat filnamn efter att man tagit bort materialet. Filen behöll alltså sin storlek på 900 kB. Men om jag gav delen ett material med en enfärgad yta så lyckades jag få ner storleken till ca 120 kB.
Så nu är jag nöjd

Jag använder en Asus eee 1000h på 1,6GHz, 1GB i RAM och Intel GMA 950 128MB delat grafikminne.
Jag är medveten om att detta inte är någon superdator men jag har för närvarande problem med min stationära dator som är något vassare. Vad borde man ha för prestanda på en dator?